۸ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۲۳

احمدی خبر داد:

هرس و تکریب بیش از 30 هکتار از نخیلات استان بوشهر

هرس و تکریب بیش از 30 هکتار از نخیلات استان بوشهر

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: بیش از 30هکتار در شهرستان‌های استان بوشهر در پروژه اصلاح باغات خرما هرس و تکریب شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، ماشاالله احمدی صبح شنبه در نشست مسئولان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای 34هزار و 917 هکتار نخل بارور و چهار هزار و 245 هکتار نخل غیر بارور دارد که بیشترین سطح زیر کشت استان مربوط به شهرستان‌های دشتستان و سپس تنگستان است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: بیش از 30هکتار در شهرستان‌های استان بوشهر در پروژه اصلاح باغات خرما هرس و تکریب شدند.

وی افزود: هدف از اجرای این پروژه در اصلاح باغات خرما،جلوگیری از تجمع آفات و بیماری‌ها در لابلای الیاف و دمبرگ‌ها، جلوگیری از پوسیده شدن تنه نخل است.

احمدی ادامه داد: همچنین جلوگیری از حمله موریانه به تنه، سهولت انجام عملیات به زراعی از قبیل گرده افشانی، آرایش خوشه و برداشت، کاهش میزان رطوبت در اطراف تنه نخل و ... از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اذعان داشت: استان بوشهر دارای 39هزار و 162هکتار نخل است که سالانه حدود 175 هزار تن خرما تولید می کند.

انتخاب صیاد و کشاورز نمونه در استان بوشهر

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: ستاد انتخاب شناسائی و معرفی تولید کنندگان برتر کشوری آقایان رضا بیابانی و مراد عبادی به عنوان تولید کنندگان برتر در رشته های مرکبات و صیاد میگو اعلام کردند.

رضا حسین پور افزود: کمیته شناسائی انتخاب و معرفی تولید کنندگان برتر مستقر در معاونت آموزش و ترویج کشاورزی پس از برگزاری جلسات کمیته های فنی اقدام به معرفی بهره برداران نمونه کرد که از استان بوشهر، رضا بیابانی از شهرستان جم در رشته مرکبات و مراد عبادی در رشته صیاد میگو از شهرستان دیلم حائز رتبه برتر در سطح ملی شدند.

وی از مهمترین دلایل موفقیت این دو کشاورز نمونه کشوری را شرکت در فعالیت‌های آموزشی ترویجی و رعایت اصول و فنون علمی در رشته شغلی خود و رعایت قوانین و مقررات تعیین شده دستگاههای اجرائی ذکر کرد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: میزان تولید مرکبات کار نمونه ملی 90 هزار کیلوگرم در هکتار و میزان صید نمونه ملی چهار هزار و 397 کیلو گرم در یک دوره صید است.

کد خبر 2086113

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha