۸ تیر ۱۳۹۲، ۱۶:۲۲

آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

کشورهای فاقد صنایع و معادن وابسته و دنباله‌رو قدرت‌های بزرگ هستند

کشورهای فاقد صنایع و معادن وابسته و دنباله‌رو قدرت‌های بزرگ هستند

بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: کشورهای فاقد صنایع و معادن، کشورهای وابسته و دنباله‌رو قدرت‌های بزرگ هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر شنبه در آيين تجليل از اصناف، صنعت كاران و معدن كاران استان بوشهر اظهار داشت: پیچیدگی و رشد صنعت و تبدیل صنایع سنگین به صنایع سبک و الکترونیکی، موجب افزایش قدرت درآمدزایی صنعت و استفاده کارآمد از کالاهای صنعتی در صحنه بین‌المللی خواهد شد.

وی تصریح کرد: پس ازانقلاب اسلامي با هدايت‌هاي امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، صنايع و معادن وضعيت خوبي پيدا كرده، ولي از نقطه ايده‌آل دور است و پيشرفت‌هاي حاصل شده با پيشرفت آرماني فاصله دارد.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری یادآور شد: ايران در زمینه گوناگون مواد معدنی دارای تنوع بسیار زیادی بوده از این رو معادن ایران اسلامی معادنی استراتژيك هستند.

وی همچنین به اهمیت عرصه تجارت نیز پرداخت و اذعان داشت: اگر در زمينه تجارت برنامه‌ريزي مشخص داشته باشيم، ايران مي‌تواند مركز تجارت در عرصه بين‌الملل باشد.

صنعت و معدن و تجارت زمينه‌ساز شكوفايي اقتصاد و بالندگي نظام است

امام جمعه بوشهر اظهار داشت: در مقوله پیشرفت و توسعه یکی از مهم‌ترین شاخص‌های بررسی آکادمیک، پیشرفت و توسعه در عرصه صنعت معدن و تجارت است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: براي پيشرفت در بخش‌هاي عمراني و رشد صنعتي، كشف، استخراج، پالايش و تبديل معادن و توسعه در عرصه تجارت بين‌الملل و ثروت ملي ضروري است.

آیت‌الله صفایی بوشهری در ادامه خاطرنشان ساخت: در شرايط جهاني، صنعت، معدن و تجارت زمينه‌ساز شكوفايي اقتصاد و پيشرفت و بالندگي نظام است.

نماینده ولی فقیه در استان، صنعت و معدن و تجارت را به عنوان مثلث پیشرفت و توسعه در هندسه بالندگی  یک نظام دانست و افزود: به همین خاطر تئوریسین‌های حوزه توسعه و پیشرفت در هندسه یک نظام همواره به اضلاع این مثلث نگاه ویژه‌ای دارند.

وی، کشورهای فاقد صنایع و معادن کشورهای وابسته و دنباله‌روی قدرت‌های بزرگ دانست و بیان داشت: از این رو، حوزه صنایع و معادن در تعیین رتبه یک کشور در جغرافیای تحلیلی سیاسی جهان در نظام طبقه بندی کشورها نقشی مهم دارد.

اعتلای صنایع و معادن و تنظیم بازار نیازمند مدیریت علمی و کارآمد است

نماینده مردم شهرستان بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین با اشاره به نقش بسیار مهم صنعت‌گران و معدن‌کاران و تجار در پیشرفت کشور، اظهار داشت: به منظور اعتلای صنعت و استفاده بهینه از معادن و تنظیم بازار باید مدیریت علمی و کارآمد در این عرصه استفاده شود.

دکتر عبدالکریم جمیری با تاکید بر لزوم تلاش همه مسئولان برای توسعه صنایع و معادن در کشور، اضافه کرد: مدیران این عرصه باید از فرصت‌های موجود به خوبی استفاده کنند و برنامه‌ریزی های خود را بر اساس ظرفیت‌ها انجام دهند تا شاهد بیشتری بهره‌وری در این زمینه باشیم.

وی با اشاره به برخی از مشکلات در حوزه تجارت و بازرگانی، خاطرنشان ساخت: مردم انتظار دارند که مسئولان از همه ظرفیت‌ها برای بهبود وضعیت مالی و اقتصادی آنها استفاده کنند و باید با تلاش مضاعف به این خواسته مردم پاسخ دهیم.

نماینده مردم شهرستان بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در ادامه از استان بوشهر به عنوان قطب انرژی و پایتخت اقتصاد ایران یاد کرد و بیان داشت: باید با استفاده از مدیریت کارآمد استان بوشهر را به جایگاه واقعی و مورد انتظار برسانیم.

وی به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالای استان بوشهر در بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود: باید از همه توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها در راستای رفع مشکلات بخش‌های صنعت، معدن و تجارت استفاده کنیم.

تعدادی از فعالان عرصه صنعت و معدن و تجارت استان بوشهر در این آئین تجلیل شدند.

کد خبر 2086280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha