۱۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۰۴

مشکینی:

میزان قاچاق کالا در استان ایلام بسیار ناچیز است

میزان قاچاق کالا در استان ایلام بسیار ناچیز است

ایلام - خبرگزاری مهر: استاندار ایلام گفت: میزان قاچاق کالا در استان ایلام بسیار ناچیز است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود عباس زاده مشکینی ظهر دوشنبه در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ما در اقتصاد یک ساز و کار و هدف داریم و آن هم تخصیص منابع محدود به نیازهای نامحدود است و با تولید وتوزیع سروکار دارد.

وی ادامه داد:  تولید در اقتصاد سالم مبتنی بر عقلانیت اقتصادی و توزیع آن مبتنی بر بر مبنای معرفت است.

این مسئول با بیان اینکه قاچاق بیماری اقتصاد و نارسایی اقتصاد یک کشور است، افزود: هرچه نارسایی بزرگتر باشد اقتصاد بیشتر آسیب می بیند و اصل بر این است که بر اقتصاد کنترل داشته باشیم و ازکنترل ما خارج نشود.

وی اضافه کرد: اگر قیمت ها برمبنای تقاضای طرف نباشند و تحمیلی و دستوری باشند قاچاق هم بیشتر می شود.

عباس زاده با بیان اینکه عوارضی بر اقتصاد تحمیل شده که مجبوریم اقتصاد را اداره کنیم و یارانه  دهیم، تصریح کرد: دولت اعتقاد دارد که اجرای کامل یارانه ها بسترهای قاچاق را ازبین می برد و من موافق استدلال دولت هستم.

وی اضافه کرد: در گمرک  ها، مرزها، جاده ها و در تعزیرات وظیفه داریم با پدیده قاچاق مقابله کنیم و در استان ما به دلیل کم جمعیت بودن و نبود بازارهای پررونق، هزینه های زندگی در آن نسبت به استان های دیگر گران تر است و هزینه های حمل ونقل کالا به استان نباید خیلی بالا رود.

استاندار ایلام عنوان کرد: حجم کالاهای مکشوفه و نامکشوفه در مقایسه با حمل و نقل و کالاهایی که وارد استان می شوند بسیار ناچیز است.

این مسئول اظهار داشت: حساسیت ما این است که گندم، دام و طیور از کشور خارج نشود و توسط دستگاه های مرتبط کنترل انجام شود و مدیریت شود تا قاچاق کالا صورت نگیرد.

کد خبر 2087698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha