۱۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۱۲

عبدالرضا تاکی:

تولید انار در شهرضا با محوریت ارقام صادراتی افزایش می‌یابد

تولید انار در شهرضا با محوریت ارقام صادراتی افزایش می‌یابد

شهرضا- خبرگزاری مهر: رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته، افزایش میزان تولید انار در شهرضا با محوریت کشت ارقام صادراتی این محصول انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا تاکی ظهر دوشنبه با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان شهرضا به لحاظ سابقه تاریخی در زمینه کشت انار با کیفیت جزو شهرهای پیشگام کشور مطرح است و بعضی از ارقام انحصاری انار شهرضا در مرکز تحقیقات کشاورزی استان یزد به ثبت رسیده‌است.

وی ادامه داد: بر اساس سیاست گذاری‌های انجام گرفته طی چهار سال گذشته 500هکتار باغ با محوریت کشت ارقام صادراتی انار و با لحاظ کردن شیوه‌های نوین آبیاری در سطح شهرستان ایجاد شده است که از مهم‌ترین ارقام آنها می‌توانیم به ملس، یاقوت، مخمل و دانه سیاه شهرضا اشاره کنیم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرضا با تشریح اهمیت ترویج شیوه‌های مدرن مدیریت باغ داری در سطح کشور گفت:بر اساس سیاست‌گذاری‌های صحیح اداره کل جهاد کشاورزی استان اصفهان و همکاری و تعامل کشاورزان زمینه مراقبت محصول انار در مقابل آفات مختلف به خوبی مهیا شده است و افزایش برداشت محصول انار به میزان 15 تن در هکتار در سطح شهرستان شهرضا حاکی از این موضوع مهم است.

وی یاد آور شد: با وجود سرمازدگی شدید باغ‌های انار شهرضا در سال 86 و نابودی بخش قابل توجهی از درختان، طی سال‌های اخیر همواره کشاورزان شهرضایی  موفق به کسب به عناوین قابل توجهی در سطح استان اصفهان شده‌اند.

تاکی با اشاره به اینکه محصول انار از جایگاه ویژه‌ای در حوزه صادرات برخوردار است، بیان داشت:بر اساس آمار و اطلاعات موجود محصول انار شهرضا در حال حاضر به کشورهای حوزه خلیج فارس و چندین کشور اروپایی صادر می‌شود و با سیاست گذاری‌های انجام گرفته طی سال‌های آینده شاهد افزایش سهم صادرات انار شهرضا در بازارهای بین‌المللی هستیم.

وی با اشاره به اینکه میزان برداشت انار شهرضا در طول شش سال گذشته روند صعودی داشته است، اضافه کرد: بر همین اساس انتظار داریم با برداشت 22 هزار تن محصول انار مرغوب در شهرضا طی سال زراعی جاری زمینه افزایش صادرات این محصول مهیا شود.

کد خبر 2087836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha