۱۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۶:۴۴

کاهش 2.8میلیاردمترمکعبی خروج آب از سدها/ ذخیره پشت سدها 9 درصد افزایش یافت

کاهش 2.8میلیاردمترمکعبی خروج آب از سدها/ ذخیره پشت سدها 9 درصد افزایش یافت

حجم آب خروجی از سدهای تهران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 11 درصد کاهش یافته است، با این حال حجم آب موجود در مخازن به 26.1 میلیاردمتر مکعب رسید که نسبت به سال قبل 9 درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، از ابتداي سال آبي جاري تاكنون حجم آب خروجي از سدهاي كشور در مقايسه با مدت مشابه سال آبي گذشته 11 درصد كاهش نشان مي دهد. حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور هم اکنون 26 ميليارد و 100 ميليون مترمکعب به ثبت رسیده که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته معادل 9 درصد افزايش نشان می دهد.

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در زمان مشابه سال گذشته حدود 24 ميليارد مترمكعب گزارش شده بود. براساس این گزارش، حجم آب ورودي به مخازن سدهای کشور نيز از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه 91) تاكنون با اندکی تغییر در مقایسه با سال آبی گذشته به 31 ميليارد و 200 ميليون مترمکعب رسیده است.

همچنین حجم آب ورودي به مخازن سدهای کشور از ابتداي سال آبی جاري (مهرماه 91) تاكنون، در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته 0.3 درصد افزايش یافته است. میزان حجم آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه 91) تاكنون 22 ميليارد و 800 ميليون مترمکعب گزارش شده در حالی که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبي گذشته، به ميزان 25 ميليارد و 600 ميليون مترمکعب بود.

بر این اساس، حجم آب خروجي از سدهاي كشور در مقايسه با مدت مشابه سال آبي گذشته 11 درصد كاهش نشان مي دهد. هم اکنون 54.5 درصد از حجم مخازن سدهای کشور از آب پر بوده ضمن اینکه مجموع ظرفيت مخازن سدهاي كشور در زمان كنوني 47 ميليارد مترمكعب گزارش شده است.

کد خبر 2087855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha