انفجار یک خودرو حامل مواد سوختی در افغانستان/ 100 تن از نیروهای دولتی از محاصره طالبان خارج شدند

انفجار یک خودرو حامل مواد سوختی در افغانستان/ 100 تن از نیروهای دولتی از محاصره طالبان خارج شدند

خروج یکصد تن از نیروهای دولتی از محاصره طالبان، 6 کشته و زخمی در انفجار بمب کنار جاده ای در افغانستان و انفجار یک خودرو حامل مواد سوختی از جمله رویدادهای اخیر این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری صدای افغان، مسئولین امنیتی ولایت بادغیس افغانستان از خروج صد تن از نیروهای دولتی این کشور از محاصره طالبان خبر می دهند.

پیش از این رسانه ها خبر محاصره یکصد تن از نیروهای دولتی افغانستان توسط طالبان را در ولایت بادغیس منتشر کرده بودند.

"میرویس سکرتر " استاندار استان بادغیس گفت: در پی درگیریهای دو روزه میان نیرو های دولتی و طالبان در شهرستان "مرغاب " این استان صبح امروز دوشنبه یک صد تن از سربازان دولتی از محاصره طالبان خارج شدند.

به گفته این مقام مسئول افغانستان، در این درگیری ۱۲ تن از طالبان کشته و ۷ تن از آنان زخمی شدند. همچنین در این درگیری ۳ تن از نیروهای دولتی افغانستان  زخمی شدند.

۶ کشته و زخمی در انفجار بمب کنار جاده ای در افغانستان

مسئولین محلی از کشته شدن فرمانده امنیتی شهرستان "بورکه" ولایت بغلان افغانستان خبر دادند.

"احمد جاوید" مسئول دفتر مطبوعاتی فرمانده امنیتی ولایت بغلان ضمن تایید این خبر گفت: قبل از ظهر امروز خودرو فرمانده امنیتی شهرستان "بورکه" این استان با یک بمب کنار جاده ای بر خورد کرد که در نتیجه این حادثه "جگلن حبیب الرحمان" فرمانده امنیتی این شهرستان و چهار تن از محافظینش کشته و یک تن دیگر نیز زخمی شده است.

به گفته وی، این حادثه در نزدیکی "تاوه شخ" شهرستان "نهرین" هنگامی رخ داده است که فرمانده امنیتی شهرستان "بورکه" از این مسیر به طرف شهرستان "بورکه "در حال بازگشت بوده است.

مسئولیت این حادثه را تاکنون شخص خاصی به عهده نگرفته است.

چهار عضو طالبان در ولایت ننگرهار کشته و زخمی شدند

همچنین در رویدادی دیگر در استان ننگر هار افغانستان در نتیجه درگیری نیروهای طالبان و نیرو های دولتی این کشور یک عضو طالبان کشته و سه فرد دیگر زخمی شدند.

"محمد امین شریف" فرمانده امنیتی ولایت ننگرهار ضمن تایید این خبر، به خبرگزاری صدای افغان(آوا) گفت که حوالی ساعت ۶ صبح امروز در جاده عمومی شهرستان "بتی کوت" این استان در درگیری بین نیروهای دولتی و طالبان یک عضو طالبان کشته و سه فرد دیگر زخمی شدند.

به گفته این مسئول امنیتی افغانستان هنگامیکه نیروهای طالبان قصد عبور از این جاده را داشتند با نیروهای پلیس این کشور مواجه شده و به مدت ۱۰ دقیقه با یکدیگر درگیر شدند.

گفتنی است که روز گذشته نیز یک عامل انتحاری مسلح در شهرستان "بهسود" این استان زخمی و سپس دستگیر شد.

انفجار یک خودرو حامل مواد سوختی در افغانستان

مسئولین محلی استان پروان افغانستان از انفجار یک خودرو حامل مواد سوختی، توسط بمب مغناطیسی کار گذاشته شده خبر می دهند.

"روشنا خالد" سخنگوی استان پروان با تایید این خبر گفت که امروز در مسیر جاده پروان - کابل، یک تانکر حامل مواد نفتی بر اثر بمب مغناطیسی جاسازی شده در این خودرو منفجر شد.

این حادثه در نزدیکی ساختمان تحصیلات عالی استان پروان رخ داده است.

به گفته وی، بر اثر این انفجار، دو موتور سیکلت که در حال عبور از این جاده بودند، کاملا سوخته شدند.

سخنگوی استان پروان در مورد تلفات این حادثه جزئیاتی ارائه نکرد و اظهار داشت که نیروهای تحقیقاتی در محل وقوع حادثه حضور دارند و تاکنون میزان تلفات و خسارات این رویداد مشخص نشده است.

کد خبر 2087964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha