۱۰ تیر ۱۳۹۲، ۲۰:۱۷

یک کارشناس برزیلی:

حل مسائل سیاسی برای برزیلی ها بسیار مهم تر از فوتبال است

حل مسائل سیاسی برای برزیلی ها بسیار مهم تر از فوتبال است

یک کارشناس برزیلی با اشاره به اینکه اعتراضات در برزیل سنت های قدیمی از جمله بها دادن به فوتبال را متزلزل کرده است، تصریح کرد که حل مسائل سیاسی برای برزیلی ها بسیار مهم تر از فوتبال است.

به گزارش خبرگزاری مهر، "مارکوس نوبر" از کارشناسان علوم اجتماعی و پروفسور فلسفه و از اساتید دانشگاه برزیل در گفتگو با "تاگس شاو" آلمان به اعتراضات اخیر در کشورش اشاره کرده و گفت: من فکر نمی کنم اعتراضات صلح آمیز در برزیل به خشونت کشیده شود. من بر این تصورم که خشونت کاهش خواهد یافت. پلیس برزیل میانه رو تر از شروع اعتراضات با معترضین برخورد خواهد کرد و گروههای آماده برای خشونت در بین اعتراض کنندگان بسیار منزوی هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مطبوعات خارجی اعتراضات برزیل را تحریف می کنند همچنین گفت: اکثر اعتراضات در برزیل به صورت صلح آمیز برگزار می شوند و تنها در حاشیه خشونتهای کمی دیده می شود.

این کارشناس برزیلی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اینکه هنوز هیچ پاسخی به معترضان داده نشده است در عین حال تصریح کرد که دولت مسیر گفتگو با معترضان را در پیش گرفته است. این باور نکردنی است اما اعتراض کنندگان حالا شرایطی را برای تغییر فرهنگ سیاسی کشور ما خلق می کنند.

وی افزود: ما همواره در خارج به عنوان کشور فوتبال و رقص برزیلی سامبا اعتبار داشتیم. اما این کلیشه هم اکنون متزلزل شده است. در حال حاضر مشخص شده است که برای ما حل مسائل سیاسی بسیار مهمتر از فوتبال است. فوتبال کاملا در کشور ما به حاشیه رانده شده است و چنین شرایطی برای برزیل استثنایی است.

نوبر در ادامه به روند گسترش اعتراضات در برزیل اشاره کرده و به دلایل مختلف معترضان برای آمدن به خیابانها پرداخته و گفت: یک نارضایتی عمومی از وضعیت بد زیر ساختها ، سیستم آموزشی و سلامت، چنین وضعیتی را ایجاد کرده است. اعتراضات علیه یک دولت یا حزب معینی نیست بلکه علیه سیستم سیاسی این کشور است.

این کارشناس برزیلی درباره چگونگی روند اعتراضات در این کشور گفت: من فکر نمی کنم که نگرانیهای معترضان به سادگی برطرف شود. اگر پاسخ سیاست به معترضان صلح آمیز نباشد این اعتراضات بار دیگر شکل خواهد گرفت.

کد خبر 2088076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha