۱۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۳۴

خبرگزاری کره ای خبر داد:

ایران و کره دشمنی را کنار می‌گذارند

ایران و کره دشمنی را کنار می‌گذارند

ایران و کره جنوبی روز چهارشنبه و مدت کمی پس از آنکه واژگانی چون "خون" و "انتقام" روابط دو تیم فوتبال در رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2014 را تیره کرد، تفاهمنامه ورزشی امضا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هر دو تیم ماه میلادی گذشته موفق شدند جواز حضور در رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل را کسب کنند اما "کارلوس کی‌روش" و همتای وی "چوی کانگ-هی" با جنگ لفظی پیش از بازی، تب و تاب مسابقه را بالا بردند.

پس از شکست کره جنوبی مقابل ایران در اولسان، سایت فدراسیون فوتبال کره جنوبی به دلیل ترافیک سنگین هواداران خشمگین کره‌ای از کار افتاد. آنهایی که بازی خسته کننده کره را مورد انتقاد قرار داده بودند. چوی هم یک روز پیش از کناره‎گیری از سمت مربیگری کره به شدت از سوی رسانه‌های کره ای مورد انتقاد واقع شد.

خوشحالی کی‌روش پس از سوت پایان بازی هم با واکنش اتحادیه فوتبال کره مواجه شد و کره‌ای‌ها این حرکت را گستاخانه عنوان کردند و از فیفا خواستار تحقیق در خصوص آن شدند.

با وجود فضای خصمانه، "یو جین - ریونگ" وزیر فرهنگ، ورزش و گردشگری کره و محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان ایران روز چهارشنبه تفاهمنامه ورزشی منعقد خواهند کرد.

بر پایه گزارش خبرگزاری یونهاپ کره، دو کشور در سال 2007 هم چنین تفاهمنامه ای امضا کردند که تا سال 2010 اعتبار داشت.

تفاهمنامه جدید دربرگیرنده تبادل ورزشی در عرصه‌های بازیکن، مربی و کارشناسان ورزشی در ارتباط با ورزش بین‌المللی خواهد بود.

یو گفت: امیدواریم انعقاد این تفاهمنامه باعث همکاری بیشتر دو کشور کره و ایران شود. همچنین امیدواریم دو کشور به طور فعال به روابط خود در عرصه‌های فرهنگی و گردشگری همانند دیگر عرصه‌ها ادامه دهند.

کد خبر 2088427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha