۱۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۲۶

سلاح ورزی مطرح کرد؛

وضعیت اقتصادی لرستان بهبود نیافته است/ ضرورت هم افزایی دستگاه ها در حمایت از تولید

 وضعیت اقتصادی لرستان بهبود نیافته است/ ضرورت هم افزایی دستگاه ها در حمایت از تولید

خرم آباد - خبرگزاری مهر: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد گفت: متاسفانه علی رغم همه حمایتها و زحمتها وقتی شاخص های درآمد سرانه، نرخ بیکاری و... را می بینیم شاهد این هستیم که وضعیت اقتصاد استان بهبودی نیافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین سلاحورزی ظهر سه شنبه در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در استان لرستان با انتقاد از استفاده دستگاه های اجرایی استان از محصولات تولید شده سایر استانها در پروژه های استان اظهار داشت: اصرار ما این است که در پروژه های استان از محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب تولید شده استان استفاده شود.

وی با بیان اینکه به طور مثال در پروژه های عمرانی و ساختمانی در نقشه ها حتی برند محصولات نیز قید شده است، افزود: متاسفانه در پروزه های ساختمانی این امر تعریف شده است که پیمانکار حتما باید از برندهای مشخص شده در نقشه که اکثرا تولیدات سایر استانها هستند استفاده شود.

رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد افزود: حتی زمانیکه پیمانکار یک پروژه اهل اصفهان است از محصولات تولید شده استان اصفهان در پروژه های لرستان استفاده می کند.

سلاحورزی ادامه داد: در مواردی شبیه به این معاونت عمرانی استانداری می تواند ورود پیدا کرده و استفاده از محصولات تولید شده استان را در اجرای پروژه های عمرانی ملزم کند تا هم بخش تولید تقویت شود و هم با ایجاد رقابت زمینه اشتغالزایی در استان فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به تهیه یک لیست از محصولات با کیفیت تولید شده استان که می توان از آنها در پروژه های استفاده کرد، افزود: این لیست شامل سه گروه مصالح ساختمانی، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و خدماتی است.

رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد با تاکید بر اینکه استان لرستان در این سه بخش دارای ظرفیتهای قوی است، اظهار داشت: لیست تهیه شده به تایید موسسه استاندارد نیز رسیده است و ما امیدواریم با تصویب آن در جلسه کمیته حمایت قضایی از این پس شاهد استفاده دستگاه های اجرایی استان از این محصولات درپروژه ها باشیم.

سلاحورزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در یک سال گذشته برگزاری جلسات کمیته حمایت قضایی کمک بسیاری به رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان کرده است، اظهار امیدواری کرد که با اجرایی شدن مصوبات این کمیته بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی استان حل شود.

وی همچنین با بیان اینکه تقویت توان تولید در استان در عین تقویت پارامترهای تولید، اشتغال نیز ایجاد می کند، افزود: متاسفانه علی رغم همه حمایتها و زحمتها وقتی شاخص های درآمد سرانه، نرخ بیکاری و... را می بینیم شاهد این هستیم که وضعیت اقتصاد استان بهبودی نیافته است.

رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد با اشاره به اینکه متاسفانه حمایتها و زحمتهای کشیده شده تا کنون کافی نبوده است، یادآور شد: هم افزایی دستگاه های مختلف با تولید کنندگان می تواند در آینده باعث بهبود وضعیت اقتصاد در لرستان شود.

کد خبر 2088603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha