سفیر سوریه در پکن:

اویغورهای چین برای جنگ در سوریه در پاکستان دوره می بینند

اویغورهای چین برای جنگ در سوریه در پاکستان دوره می بینند

سفیر سوریه در چین درباره آموزش دیدن شهروندان چینی در پاکستان برای نبرد با ارتش سوریه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندین اکسپرس، گروهی از اویغورهای چین در استان سین کیانگ در حال آموزش دیدن در پاکستان برای اعزام به سوریه هستند. "عماد مصطفی" سفیر سوریه در پکن با بیان این مطلب گفت: بنا بر اطلاعات ما حدود 30 جوان اویغور برای دیدن دوره آموزش نظامی به پاکستان رفته اند و قرار است از آنجا راهی ترکیه شوند.

وی تاکید کرد علت آموزش نظامی این جوانان در پاکستان، قصد آنها برای شرکت در جنگ با ارتش سوریه است. سفیر سوریه گفت بیشتر کسانی که هم اکنون در حال جنگ با ارتش در حومه حلب هستند از این گروه افراد تشکیل شده اند.

این در حالی است که انتشار این خبر در رسانه های چینی سفر قریب الوقوع "نواز شریف" نخست وزیر پاکستان به چین را تحت الشعاع قرار داده به گونه ای که گفته می شود این موضوع در دیدار شریف با مقامات چینی مورد بحث قرار خواهد گرفت. روز گذشته در اقدامی عجیب یک رسانه دولتی چین، سوریه را به آموزش مسلمانان سین کیانگ و دست داشتن در ناآرامی های چند سال اخیر این منطقه متهم کرد.

در این گزارش آمده که افراطیون حاضر در سوریه، چهره های تندروی اویغور را که ار راه ترکیه به این کشور عربی می روند آموزش می دهند.

کد خبر 2088675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha