۱۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۹:۰۵

عباسپور:

دولت جدید به تولید و صنعت توجه جدی کند

دولت جدید به تولید و صنعت توجه جدی کند

قزوین- خبرگزاری مهر: نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت جدید انتظار داریم با حمایت جدی از صنعت و تولید زمینه رونق اقتصادی و اشتغال پایدار و توسعه کشور را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار مهر همایش تجلیل از صنعتگران و معدن کاران استان قزوین ظهر سه شنبه با حضور آیت الله باریک بین نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، احمد عجم استاندار قزوین، ابوالفضل طاهرخانی معاون سیاسی امنیتی استانداری، داود محمدی، رجب رحمانی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، حسن جمشیدی ها رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، عبدالقهار ناصحی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان و جمع زیادی از صنعتگران و معدن کاران استان در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد.

روح الله عباسپور در این همایش گفت: در بودجه امسال و سال گذشته برای حمایت از تولید توجه جدی شده است و مهلت یک تا سه ساله برای واحدهای صنعتی و پرداخت تسهیلات دیده شده که امیدواریم به صنعت کمک کند.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی یاداورشد: در برخی کشورها گردش مالی بانکها 45 بار و برخی 65 بار در سال است در کشورمان به دلیل پایئن بودن گردش مالی بانکها با مشکلات جدی مواجهیم که نیازمند اصلاح است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گرانی، تورم، شناور بودن نرخ ارز، استقلال در اجرای اصل 44 و دستیابی به سند چشم انداز از اولویت هایی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد زیرا دشمن که می داند مسائل اقتصادی برای ما مهم است تلاش می کند با تحریمها و فشارهای اقتصادی به ما آسیب بزند لذا ما باید راههای مقابله را بدانیم و بکار بندیم.

وی افزود: برای دستیابی به سند 20 ساله و رقابت با ترکیه و عربستان کار سنگینی در پیش داریم و در حالی که کشور ترکیه رقم دو تریلیون دلاری درآمد ناخالص ملی را محقق کرده ما با شرایط تحریم به هماهنگی و همکاری مضاعفی نیازمندیم و باید از تولید داخلی بشدت حمایت کنیم.

دولت جدید از تولید حمایت کند

عباسپور حمایت دولت جدید از صنایع را ضروری خواند و گفت: از دولت جدید انتظار داریم نسبت به حمایت از تولید با جدیت بیشتری وارد کار شود و برای بهره برداری از منابع نفت و گاز مشترک فکری اسای کند.

این نماینده یادآورشد: 27 میدان مشترک نفت و گاز داریم و بیش از سه هزار میلیارد تومان از درآمدهای ما به سادگی در حال از دست رفتن است که امیدواریم دولت جدید برنامه مشخصی در این زمینه ارائه و عملیاتی کند.

وی جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی را از دیگر اولویت های دولت آینده ذکر کرد و خواستار توجه به آن شد و افزود: مراکز علمی و پژوهشی نباید مصرف کننده باشند بلکه با تبدیل علم به فنآوری می توانند زمینه حمایت اجرایی از صنعت را بخوبی فراهم کنند.

 



 

کد خبر 2088881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha