۱۱ تیر ۱۳۹۲، ۲۰:۰۹

محمدی:

تدوین تقشه راه در صنعت ضرورتی اجتناب ناپذیر است

تدوین تقشه راه در صنعت ضرورتی اجتناب ناپذیر است

قزوین- خبرگزاری مهر: نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: ترسیم نقشه راه و حرکت در مسیر آن در بخش صنعت ضرورتی اجتناب ناپذیر برای تحقق حماسه اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار مهر همایش تجلیل از صنعتگران و معدن کاران استان قزوین روز سه شنبه با حضور آیت الله باریک بین نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، احمد عجم استاندار قزوین، ابوالفضل طاهرخانی معاون سیاسی امنیتی استانداری، داود محمدی، رجب رحمانی و روح الله عباسپور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، حسن جمشیدی ها رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، عبدالقهار ناصحی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان و جمع زیادی از صنعتگران و معدن کاران استان در سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین برگزار شد.

داود محمدی در این مراسم گفت: تثبیت نرخ ارز، تامین سرمایه در گردش و نقدینگی، تهیه مواد اولیه و تسهیل در امور بانکی از مسائلی است که در صنعت مانع رشد و توسعه شده است.

وی افزود: در مجلس دو اقدام اساسی برای کمک به تولید انجام شد و کمیسیون های تخصصی هم در این زمینه فعال ظاهر شدند و با تعامل منطقی با بخش خصوصی تلاش شد با پیگیری امور از مجاری قانونی برای حل مشکلات اقدام شود.

 

محمدی تصریح کرد: با تشکیل جلسات متعد و تصویب 15 مورد توانستیم بیش از سه میلیارد و 500 میلیون دلار به بخش تولید تزریق کنیم که این کار به حل بسیاری از مشکلات صنعت کمک کرد.

میرخان مدیرعامل شرکت توسعه صنایع پیکره نیز به نمایندگی از صنعتگران و معدن کاران استان اظهار داشت: برای تحقق حماسه اقتصادی باید بدانیم که تحریم ها و تهدیدات هر چند به ما آسیب زده اما تنها تولیدکنندگان با عزم جدی و تبدیل تهدیدها به فرصتها می توانیم بر مشکلات فائق آئیم.

وی گفت: تهدیدات دشمن بیشتر جنبه روانی دارد لذا نیازمند تدبیری هستیم تا قناعت در سود چند درصدی به تجارت سالم دست یابیم و با تولید بالا بخشی از کمبودها را برطرف کنیم.

میرخان بیان کرد: اگر تولید نباشد تجارتی در کار نیست لذا همه توانمندی و همت خود را باید بکار گیریم تا تولید متوقف نشود و با کار مستمر به فعالیتها سامان دهیم.

این صنعتگر نمونه بیان کرد: قانون بهبود شرایط کسب و کار هنوز عملیاتی و اجرایی نشده که امیدواریم بزودی بتواند بخشی از مسائل حوزه صنعت و تولید را جوابگو باشد.

بهترین فرصت بازسازی صنعت و تولید

میرخان یادآورشد: در حال حضار بهترین شرایط برای هماهنگی و تطبیق با وضع موجود و نیز بازسازی و نوسازی واحدها و سازندگی در امور فراهم شده که امیدواریم با حمایت دولت و استفاده از عقلانیت بر مشکلات فائق آمده و سنگر تولید را با کار و تلاش حفظ کنیم.

یوسف خلیلی عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن استان هم با بیان برخی مشکلات صنعتکاران خواستار توجه جدی مسئولان دولتی برای رفع موانع تولید شد.

کد خبر 2088905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha