۱۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۵۲

در بهار سال جاري/

بقاع متبركه خراسان شمالي حدود چهار ميليارد ريال درآمد داشت

بقاع متبركه خراسان شمالي حدود چهار ميليارد ريال درآمد داشت

بجنورد - خبرگزاري مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: درآمد بقاع متبرکه این استان در مدت سه ماهه نخست سال جاری حدود چهار ميليارد ريال بود.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر، از افزایش 51 درصدی درآمد بقاع متبرکه خراسان شمالي در مدت سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود: درآمد بقاع متبرکه این استان در طول سه ماهه نخست سال جاری بیش از سه میلیارد و 917 میلیون ریال بود.

وي با اشاره به اینکه این میزان در مدت مشابه سال گذشته دو میلیارد و 577 میلیون ریال بود، اظهار داشت: میزان درآمد بقاع متبرکه خراسان شمالی در فصل بهار سال جاری به نسبت بهار سال گذشته بیش از 51 درصد افزایش داشته است.

حجت الاسلام سهرابي با يادآوري اينكه در حال حاضر در خراسان شمالی 154 بقعه متبرکه ثبت شده وجود دارد، اضافه كرد: برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی نظیر مراسم لحظه تحویل سال نو، طرح آرامش بهاری در تعطیلات نوروزی، سوگواره یاس نبوی در ایام شهادت حضرت فاطمه(س) و ... در امامزاده های این استان و استقبال چشمگير مردم از این برنامه ها، از جمله دلایل افزایش درآمد بقاع متبرکه خراسان شمالی در بهار سال جاري محسوب مي شود.

وي در مورد میزان درآمد موقوفات خراسان شمالی در مدت سه ماهه نخست سال جاری نیز عنوان كرد: در این استان چهار هزار و 310 موقوفه وجود دارد كه در فصل بهار سال جاری از اين موقوفات، در مجموع دو میلیارد و 572 میلیون ریال درآمد جذب شده است.

وی افزود: در مدت مشابه سال گذشته درآمد موقوفات خراسان شمالی چهار میلیارد و 394 میلیون ریال بود و بر این اساس در سه ماهه نخست سال جاری میزان درآمد موقوفات استان به نسبت مدت مشابه سال گذشته 41 درصد كاهش داشته است.

اين مسئول اضافه كرد: در بهار سال جاري به نسبت بهار سال پیش، درآمد موقوفات خراسان شمالي یک میلیارد و 822 میلیون ریال کاهش یافته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بيان اينكه غالب موقوفات این استان شامل زمین کشاورزی، زمین تجاری، واحد مسکونی و ... است، تصریح کرد: عمده موقوفات خراسان شمالي با نیت روضه سیدالشهدا(ع) وقف شده اند و بیشترین درآمد موقوفات این استان نيز با توجه به فصل برداشت محصولات كشاورزي، در نیمه دوم سال جذب مي شود.

 

کد خبر 2089106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha