۱۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۱۴

جمشیدی:

مبارزه با قاچاق کالا مستلزم فرهنگسازی است

مبارزه با قاچاق کالا مستلزم فرهنگسازی است

گرگان - خبرگزاری مهر: جانشین رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان گفت: قاچاق کالا و ارز به توليدات ملي، اقتصاد کشور و منابع درآمد دولت ضربه خواهد زد و تبلیغات و فرهنگسازی برای مبارزه با این پدیده ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جمشیدی صبح چهارشنبه در جلسه کمیته فرهنگی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، یادآور شد: وقتي کالايي از مبادي غير قانوني و بصورت قاچاق بدون پرداخت ماليات و عوارض که يکي از منابع کسب درآمد دولت است وارد کشور مي شود ، بدنبال آن اقتصاد کشور نيز با چالش مواجه خواهد شد و همينطور توليدات ملي و داخلي نيز بدليل وجود کالاهاي قاچاق تحت الشعاع قرار خواهد گرفت. 
 
معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استاندار گلستان گفت : براي مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همت بالا و قرص و محکم در ميدان حاضر هستيم.
 
وی افزود: تبليغات و فرهنگسازي مناسب مي تواند در اين حوزه حلّال بسياري از مشکلات باشد و بايد همه متوليان حوزه هاي فرهنگي دست به دست هم دهند تا فرهنگسازي بسيار گسترده تر از آن چيزي که تا بحال صورت گرفته ، انجام شود.
 
وي تصريح کرد: دستگاههايي همانند صدا و سيما ، آموزش و پرورش ، سازمان تبليغات اسلامي ، وزارت ورزش و جوانان ، فرهنگ و ارشاد اسلامي ، شهرداريها، دانشگاهها و ... مي توانند نقش برجسته اي در حوزه  فرهنگسازي مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جامعه داشته باشند.
 
جانشين رئيس کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بيان داشت : در کنار فرهنگسازي ، اعمال قدرت و قانون در قبال متخلفان اين حوزه صورت مي گيرد و همانطور که مقام معظم رهبري تأکيد داشتند براي مبارزه با قاچاق کالا و ارز بايد با کانونهاي اصلي آن مبارزه کرد و اين مبارزه از مرحله عرضه تا مقصد ادامه خواهد داشت.
 
جمشيدي در پايان ترويج قانون گريزي ، ايجاد فواصل طبقاتي ، تضعيع حقوق عمومي و شهروندي را از ديگر مضرات قاچاق کالا در کشور برشمرد و بر آگاه سازي جامعه از طريق اطلاع رساني مناسب در خصوص مضرّات استفاده از کالاي قاچاق تأکيد کرد.
کد خبر 2089155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha