۱۶ تیر ۱۳۹۲، ۸:۳۶

بازنگری در سیاستهای جمعیتی برای جلوگیری از کاهش نرخ باروری

بازنگری در سیاستهای جمعیتی برای جلوگیری از کاهش نرخ باروری

مدیر کل دفتر اطلاعات وآمار جمعیتی سازمان ثبت احوال گفت: سیاستهای جمعیتی کشور در مواردی مانند کاهش شدید نرخ باروری، تاخیر افتادن ازدواج و فرزند آوری، افزایش سن ازدواج و ... مورد بازنگری قرار می گیرد.

علی اکبر محزون در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: 20 تيرماه روز جهاني جمعيت است که اين روز از سال 1989 توسط سازمان ملل متحد به اين عنوان نامگذاري شده و سازمان ثبت احوال نیز در همین رابطه در حال تدارک برنامه‌هاي مفيد و ارزنده‌اي است.

وی گفت: در پي اعلام تحولات جمعيتي توسط ‌سازمان ثبت احوال، سياست‌هاي جمعيتي کشور به منظور جلوگيري از استمرار کاهش شديد باروري در دهه‌هاي اخير، در حال بازنگري است که پايگاه اطلاعات جمعيت کشور با ارائه آمارهاي صحيح و روزآمد، نقش سازنده‌اي را در پايش اين تحولات و زمينه‌سازي اعلام به موقع هشدارهاي لازم ايفا نموده است.

مدیر کل دفتر اطلاعات وآمار جمعیتی سازمان ثبت احوال به برنامه های روز جهانی جمعیت اشاره و تاکید کرد: از مهم‌ترين مسائلي که ضرورت دارد در روز جهاني جمعيت امسال مورد توجه قرار گيرد، جلوگيري از به تأخير افتادن ازدواج و همچنين تأخير در فرزندآوري است که روند افزايشي سن ازدواج و به تبع آن، افزايش سن فرزندآوري در سال‌هاي اخير، مخاطراتي را هم از بُعد سلامت و هم از بُعد چالش‌هاي پيش روي تحولات جمعيتي به همراه داشته و خواهد داشت.

به گفته وی ، سازمان ثبت احوال نيز در سال جاري همگام با ساير دستگاه‌هاي اجرايي ذيربط از جمله وزارت بهداشت، نسبت به برگزاري مراسم روز جهاني جمعيت اقدام خواهد کرد که در اين زمينه تمامي ادارات کل در سراسر کشور در اين امر مهم برنامه‌هاي مفيد و ارزنده‌اي را اجرایی خواهند کرد.

محزون افزود: اعلام آخرين تحولات جمعيتي، بازخواني جهت‌گيري‌ها و توصيه‌هاي مقام معظم رهبري در زمينه مسائل جمعيتي کشور و لزوم حفظ جواني جمعيت در آينده‌ي پيش رو، بررسي سياست‌ها و برنامه‌هاي جمعيتي دستگاه‌هاي اجرايي ملي و استانداري‌هاي سراسر کشور ، نقش ائمه جمعه و جماعات در اشاعه فرهنگ صحيح و سبک زندگي اسلامي-ايراني مرتبط با مسائل جمعيتي، بهره‌گيري از ديدگاه‌هاي اساتيد و صاحبنظران حوزه‌هاي گوناگون در زمينه‌هاي اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي، سلامت جمعيت، مهاجرت و ... از مهترین برنامه های روز جهانی جمعیت است.

کد خبر 2089442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha