۱۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۷:۰۶

پاریس خبر "جلوگیری از عبور هواپیمای مورالز از آسمان فرانسه" را رد کرد

پاریس خبر "جلوگیری از عبور هواپیمای مورالز از آسمان فرانسه" را رد کرد

مقامات فرانسوی امروز چهارشنبه خبر خودداری پاریس از صدور مجوز برای عبور هواپیمای حامل رئیس جمهور بولیوی از حریم هوایی این کشور، را رد کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات بولیوی شب گذشته اعلام کردند که چند کشور اروپایی از جمله فرانسه و پرتغال از صدور مجوز برای عبور هواپیمای حامل "اوو مورالز" از حریم هوایی خود با احتمال اینکه ممکن است اسنودن در این هواپیما باشد خودداری کرده اند.

اما مقامات فرانسه امروز چهارشنبه این موضوع را تکذیب کردند. این در حالی است که مقامات بولیوی اعلام کرده اند که فرانسه، پرتغال، اسپانیا و ایتالیا به هواپیمای مورالز اجازه نداده اند تا از حریم هوایی آن ها عبور کند. و مقامات اتریشی و بولیویایی حضور اسنودن در هواپیمای حامل اسنودن را رد کرده اند.

اسنودن مامور سابق سازمان سیا ( سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) بود که با همکاری روزنامه گاردین اقدام به انتشار اسناد محرمانه ایالات متحده در خصوص جاسوسی واشنگتن از کشورهای مختلف کرده است.

این اسناد حاوی اطلاعات بسیار زیادی همچون جاسوسی آمریکا از کشورهای مختلف جهان و همچنین از سفارت خانه های کشورهای اروپایی و حتی مقر اتحادیه اروپا در واشنگتن و نیویورک است.

کد خبر 2089604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha