۱۲ تیر ۱۳۹۲، ۲۲:۱۱

ضیایی:

مشکلات اجتماعی و اعتباری از مهمترین مشکلات سد نرماب است



مشکلات اجتماعی و اعتباری از مهمترین مشکلات سد نرماب است

مینودشت - خبرگزاری مهر: مشاور پروژه های سد نرماب مینودشت گفت:از مهمترین مشکلات اجرای پروژه سد نرماب ، مشکلات اجتماعی واعتباری است ، چهار روستا در داخل مخزن سد قرار دارد که باید در طول ساخت سد جابجا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ضیایی شامگاه چهارشنبه در پایان بازدید یکروزه خبرنگاران در بازدید از پروژه سد نرماب اظهار داشت:نزدیک به دو هزار نفر در این چهار روستا سکونت دارند که باید طی ساخت سد جابجا شوند که روستاهای جنگل ده بالا وپایین در اولویت است.
 
وی با بیان اینکه مشکل اصلی ما جابجایی دو روستای جنگلده بالا وپایین است تا بتوانیم ادامه عملیات ساخت سد را داشته باشیم اظهار داشت: در سال 85 همزمان با آغاز مطالعات فنی سد مطالعات اجتماعی را نیز آغاز کردیم ودر این مطالعات اجتماعی مردم را نیز مشارکت دادیم.
 
وی افزود: در خصوص روش ها وگزینه های اجرایی اسکان با مردم صحبت کردیم ودر نهایت به این جمع بندی رسیدیم که روستاها را جابجا کنیم ودر حال حاضر مشکلات اعتباری برای جابجایی روستاها داریم.
 
ضیایی با بیان اینکه روستای اولویت دار ما امسال در جابجایی جنگل ده پایین است گفت: امیدوار هستیم بتوانیم امسال این روستا را انتقال دهیم ومکان در نظر گرفته برای اسکان سایت نزدیک به زمین های زراعی مردم است که یک کیلومتر با روستای قبلی ویک کیلومتر هم با مینودشت فاصله دارد وحد فاصل مینودشت وسد است.
 
وی در خصوص ساخت روستاهای جابجا شده تصریح کرد:طبق بخشنامه وزارت نیرو ما هم می توانیم خسارت بدهیم وهم برای مردم روستاهای داخل مخزن سد خانه بسازیم که د راین جا خواست مردم این است که خانه ها را برایشان بسازیم وما نیز طبق قانون این کار را انجام می دهیم.
 
مشاور سد نرماب افزود:کنترل وذخیره سازی رژیم سیلابی رودخانه های چهل چای ، نرماب وخرمالو،توسعه وبهبود کشاورزی تحت پوشش ، تامین حقابه اراضی تحت پوشش سد وشمگیروتامین آب شرب وصنعت منطقه از جمله اهداف این پروژه شرق استان است.
کد خبر 2089768

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha