۱۳ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۲۸

آمریکا و آلمان برای گفتگو درباره مسئله جاسوسی توافق کردند

آمریکا و آلمان برای گفتگو درباره مسئله جاسوسی توافق کردند

رهبران آمریکا و آلمان درباره گفتگوهای جدی در موضوع جاسوسی اطلاعاتی آمریکا از این کشورتوافق کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "رویترز" ، "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا و "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان درباره برگزاری جلسات چالشی برای رفع نگرانی آلمان در قبال مسئله جاسوسی آمریکا از این کشور در روزهای آینده توافق کردند.

کاخ سفید با صدور بیانیه ای اعلام کرد رهبران آلمان و آمریکا طی یک تماس تلفنی تصمیم به تشکیل جلساتی برای گفتگو درباره مسائل مطرح شده در رسانه ها درباره جاسوس اطلاعاتی آمریکا از کشورهای اروپایی گرفتند.

در بیانیه آمده است: رئیس جمهور آمریکا به صدر اعظم آلمان تضمین داده است که نگرانی های آلمان و متحدانش در این خصوص را جدی تلقی کرده و به زودی در 8 جولای موضوع جاسوسی و حریم خصوصی را مورد گفتگو قرار خواهد داد.

بنا بر این گزارش طبق توافق دو رهبر به زودی مقامات بلند پایه امنیتی آمریکا و آلمان برای بررسی بیشتر جزئیات این مسئله دیدار و گفتگو خواهند کرد.

در این تماس تلفنی اوباما و مرکل حمایت خود از برگزاری به موقع مذاکرات تجارت آزاد بین آمریکا و اروپا ابراز داشتند مسئله ای که این روزها موجب اختلاف بین فرانسه و آلمان شده است .

در پی افشای جاسوسی اطلاعاتنی آمریکا از کشورهای اروپایی ، روز گذشته بر خلاف آلمان رئیس جمهور فرانسه خواستار به تعویق افتادن مذاکرات تجارت آزا اروپا با آمریکا شد.

 

کد خبر 2089838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha