۱۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۳۴

حجت الاسلام کوثری:

دخالت ارتش مصر در برکناری مرسی بدعت نامبارکی بود

دخالت ارتش مصر در برکناری مرسی بدعت نامبارکی بود

شیروان - خبرگزاری مهر: امام جمعه شیروان با اشاره به دخالت ارتش مصر و نحوه برکناری رئیس جمهور قانونی این کشور گفت: این اقدام بدعت زشت و نامبارکی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کوثری در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز شهرستان شیروان که در محل مصلی شهر شیروان برگزاری شد، با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، به قرائت فرازی از خطبه شعبانیه حضرت محمد(ص) پرداخت و افزود: بر اساس خطبه شعبانیه نبی مکرم اسلام، ماه رمضان به مثابه میهمانی ارزشمند، با سه هدیه و سوغات به سوی مسلمانان می آید.

وی این سه هدیه را برکت، رحمت و مغفرت ذکر کرد و با تاکید اینکه می بایست همه مسلمین به استقبال این ماه پر فیض و برکت بروند، اضافه کرد: ماه رمضان ماه تقویت دینداری، کسب معنویات و فضائل اخلاقی و بهار قرآن است و ما باید تلاش کنیم با بهره گیری از این کتاب آسمانی، سبک زندگی خود را بازنگری و دگرگون کنیم.

حجت الاسلام کوثری تصریح کرد: در این ماه دوری از گناه و انجام فرائض آسمانی بیش از دیگر ماه های سال سفارش شده و مسلمانان سعی کنند نهایت بهره را از این ماه خیر و برکت ببرند.

وی در ادامه با اشاره به روز قلم، اظهار داشت: قسم حضرت حق به قلم نشانه اهمیت و تاثیرگذاری آن است چرا که اثر قلم در تغییر فرهنگ ها و تحولات اجتماعی از سلاح نظامی نیز برنده تر است.

خطیب نماز جمعه شیروان افزود: لذا اگر قلمی مسموم باشد و از نیت فاسد برخیزد، اثر تخریبی فراوانی دارد، همان گونه که یک نوشته و اثر مناسب می تواند جامعه را به سمت صلاح و رستگاری سوق دهد.

وی همچنین به چهاردهم تیر ماه و روز گرامیداشت شهرداری ها و دهیاری ها نیز پرداخت و اظهار داشت: باید مبلمان شهری و روستایی بر طبق آیین اسلامی و نمایانگر حضور مسلمانان در شهر و روستاهای کشور باشد و از سبک های وارداتی غربی پرهیز کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیروان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات اخیر در کشور مصر و برکناری رئیس جمهور قانونی این کشور با دخالت ارتش، گفت: بی کفایتی محمد مرسی بعد از انقلاب مصر به اندازه ای بود که به خواسته های مردم توجه نکرد و در دام سلفیون افتاد.

وی اضافه کرد: محمد مرسی خواسته های آمریکا و اسراییل را بر خواسته های مردم خود ترجیح داد و به همین دلیل نیز نتوانست پس از سرنگونی حسنی مبارک، با عملکرد خود الگوی مناسبی از حکومت اسلامی را به کشورهای عربی و اسلامی نشان دهد.

حجت الاسلام کوثری دخالت ارتش مصر و این نحوه کنار گذاشته شدن رئیس جمهور قانونی این کشور را نیز بدعتی نامبارک و زشت دانست و اظهار داشت: بهتر بود ابتدا حکم عدم کفایت محمد مرسی توسط مجلس این کشور صادر و سپس به برکناری وی اقدام می شد.

وی کنار گذاشتن اختلافات و وحدت مردم مصر را چاره رفع مشکلات مردم این کشور ذکر کرد و گفت: مردم مصر باید آمریکا و اسراییل را دشمن خود بدانند و اجازه ندهند با حمایت و تاثیرگذاری این کشورهای استعمارگر، کسی در این کشور به قدرت برسد.

کد خبر 2090378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha