۱۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۲۰

کاهش واردات فولاد خام با نوسان نرخ ارز/ آمادگی عرضه مواد معدنی در بورس

کاهش واردات فولاد خام با نوسان نرخ ارز/ آمادگی عرضه مواد معدنی در بورس

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه پس از نوسانات نرخ ارز، واردات فولاد با کاهش مواجه شد که می تواند دلیل افزایش قیمت در این بخش باشد گفت: این آمادگی وجود دارد که مواد معدنی از طریق بورس عرضه شود.

وجیه الله جعفری در گفتگو با مهر در خصوص تاثیر افزایش قیمت مواد معدنی بر مصالح ساختمانی در سال گذشته اظهار داشت: عمده کارخانه ها مواد اولیه را دارند اما اجرای هدفمندی یارانه ها و تغییرات نرخ ارز، قیمت ها را با افزایش مواجه کرد که البته این هم با تعیین سازمان حمایت از مصرف کننده بوده است اما از نظر تامین مواد اولیه مشکلی برای تولید نداریم.

وی با اشاره به اینکه سیمان به طور کامل در داخل تولید می شود و سال گذشته 15 میلیون تن صادرات داشتیم، افزود: در سال گذشته 15 میلیون تن فولاد خام در کشور تولید شد که امیدورایم این مقدار به 17.5 میلیون تن برسد و از تمامی ظرفیت این بخش استفاده شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مابه التفاوت نیاز بازار از طریق واردات تامین میشود، بیان کرد: پس از نوسانات نرخ ارز، واردات فولاد با کاهش مواجه شد که میتواند دلیل افزایش قیمت در این بخش باشد.

جعفری با بیان اینکه موادی مانند فولاد که در بورس عرضه میشود تاثیر مستقیمی از قیمت ها میگیرد، اظهار داشت: به دنبال این هستیم که بیشتر مواد معدنی از طریق بورس عرضه شود و حداقل آنهایی که ضرورت بیشتری دارند وارد بورس شوند.

وی تصریح کرد: سنگ آهک به راحتی در اختیار تولید سیمان گذاشته می شود و ما هم هزینه بسیار ناچیزی از آنها می گیریم ضمن آنکه قیمت سیمان با هماهنگی سازمان حمایت از مصرف کننده و و حاشیه سود منطقی مشخص میشود.

جعفری با بیان اینکه درحوزهای دیگر تامین مصالح ساختمانی هم این موضوع صدق می کند، گفت: ما امرزو برای تامین مواد اولیه مشکلی نداریم که این موضوع شامل مصالح ساختمانی، سنگ های تزینینی، سنگ گچ، سنگ آهن، سیمان و فولاد هم میشود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای تامین مواد اولیه در سال گذشته کمبودی نداشتیم و امسال هم تمامی نیازی بازار تامین می شود، افزود: بطور حتم افزایش قیمت ها در این بخش ناشی از عوامل دیگری بوده است که به حوزه های دیگر مربوط است.

کد خبر 2090406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha