۱۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۸:۵۵

دبیر کل امنستی:

"اسنودن"، نقض حقوق بشر در آمریکا را فاش کرد

"اسنودن"، نقض حقوق بشر در آمریکا را فاش کرد

دبیر کل سازمان عفو بین الملل با دفاع از افشاگریهای اطلاعاتی "ادوارد اسنودن" و با ابراز تردید در باره رفتار منصفانه واشنگتن در قبال وی تحویل اسنودن به آمریکا را خطرناک توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "سالیل شاتی"، دبیر کل سازمان عفو بین الملل در گفتگو با روزنامه اتریشی "وینر سایتونگ"، درباره افشاگریهای اطلاعاتی "ادوارد اسنودن" و موضع گیریهای آمریکا در برابر وی اظهار داشت: اسنودن حق پناهندگی دارد؛ بخصوص از زمانی که معلوم شده که افشاگریهای وی نقض حقوق بشر اداره امنیت ملی آمریکا را آشکار کرده است.
وی افزود: سازمان عفو بین الملل بر این عقیده است که با توجه به حساسیت سیاسی این مسئله، تحویل اسنودن به ایالات متحده خطرناک می باشد. این مسئله مشابه افشاگریهای موسس ویکی لیکس است. به این ترتیب در این باره که آمریکا رفتار منصفانه ای را روی اسنودن اعمال کند شک و تردید وجود دارد.
شاتی در ادامه جاسوسی های اطلاعاتی آمریکا را وحشتناک توصیف کرده و اظهار داشت، با توجه به زندان گوانتانامو و افشاگریهای اطلاعاتی اسنودن باید گفت که تعادل بین نیازهای امنیت ملی و حفظ حقوق اساسی و آزادیهای شهروندان در ایالات متحده از بین رفته است. آمریکا زمانی که به چنین مسائلی برخورد می کند در راستای علایق امنیت ملی و بر خلاف حقوق شهروندی تصمیم گیری می کند.  

کد خبر 2090553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha