۱۶ تیر ۱۳۹۲، ۸:۵۰

خسرو ابراهیمی در گفتگو با مهر:

تعطیلات لیگ به نفع ذوب‌آهن است/ پرداخت مبالغ بالا فوتبال را نابود می‌کند

تعطیلات لیگ به نفع ذوب‌آهن است/ پرداخت مبالغ بالا فوتبال را نابود می‌کند

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان که اعتقاد دارد تیم فوتبال این باشگاه با لوکا بوناچیچ می‌تواند در جمع تیم‌های برتر لیگ آینده قرار گرفته و برای کسب سهمیه آسیایی تلاش کند، گفت: قطعا تیم ملی در فصل آینده اردوهای بسیاری خواهد داشت که خوشبختانه این مساله باعث تعطیلی لیگ شده که به سود ما خواهد بود.

خسرو ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص آخرین وضعیت باشگاه ذوب‌آهن اصفهان ضمن بیان مطلب فوق گفت: در این روزها ما 24 ساعته آماده‌باش هستیم تا هم بازیکنان مدنظرمان را جذب کنیم و هم به خوبی تیم را برای حضور در لیگ برتر آماده کنیم.

جذب 3 بازیکن لیگ برتری
وی با اشاره به اینکه هدف اصلی ذوب‌آهن در فصل نقل و انتقالات ترمیم نقاط ضعف این تیم است، اظهار داشت: ما سه بازیکن لیگ برتری جذب کردیم و سه بازیکن دیگر هم می‌توانیم به خدمت بگیریم، ضمن اینکه لوکا در روزهای گذشته بازیکنان جوان و امید باشگاه را هم زیر نظر گرفته تا اگر بازیکن مستعدی در بین آنها پیدا کند، به تیم اصلی بیاورد.

درخواست برای تعویق یک‌هفته‌ای فصل نقل و انتقالات
مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان، کاسپاروف را تنها خارجی این تیم دانست و از جای خالی برای جذب بازیکن خارجی مطرح خبر داد و افزود: در این شرایط از مسئولان فدراسیون فوتبال خواسته‌ایم یک هفته بیشتر به ما برای جذب بازیکن فرصت دهند، زیرا هرچه آنها گفتند ما پذیرفتیم و امیدواریم این فرصت به باشگاه ذوب‌آهن داده شود تا بتوانیم با تفکر و حوصله تیم را برای حضور در لیگ برتر آماده کنیم.

نمی‌توانیم زمان را برگردانیم
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه تیم ذوب‌آهن با توجه به تمام سختی‌ها در لیگ برتر ماند، ادامه داد: در این روزها چکار می‌توانیم انجام دهیم، حضور در پلی‌آف و تاخیر در برگزاری این مسابقات، اتفاقی بود که افتاد و به همین دلیل زمان زیادی را از دست دادیم که نمی‌توانیم آنها را برگردانیم. در این بین اما باید با سعی و تلاش مضاعف تیم را به شرایطی برسانیم که بتواند در لیگ عملکرد خوبی داشته باشد.

فرصت برگزاری اردو در داخل اصفهان را هم نداریم
ابراهیمی با اشاره به اینکه ذوب‌آهن با توجه به تمام مشکلات مالی و قانونی و عوض کردن سه مربی در لیگ ماند، تاکید کرد: ما فرصت برگزاری اردو در داخل اصفهان را هم نداریم چه برسد به اردوی خارجی، اما باید از حداقل زمان بهترین استفاده را ببریم.

لیگ آینده جزو مدعی‌ها هستیم
وی که هدف این باشگاه را در فصل آینده لیگ برتر کسب سهمیه آسیایی دانست، در پاسخ به این پرسش که آیا با این شرایط و با توجه به سرمایه‌گذاری تیم‌هایی مانند سپاهان، پرسپولیس، استقلال، فولاد و... رسیدن به این هدف برای ذوب‌آهن بسیار سخت نیست؟، تصریح کرد: خواستن، توانستن است وقتی ما در آن شرایط بسیار سخت فصل گذشته در لیگ برتر ماندیم، قطعا اگر نقاط ضعف را برطرف کنیم، می‌توانیم در لیگ آینده جزو مدعی‌ها باشیم.

تعطیلات بیشتر لیگ به نفع ماست
مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان همچنین به نکته جالب توجهی هم اشاره کرد: قطعا تعطیلات بیشتر در لیگ آینده به نفع ما خواهد بود زیرا بازیکنان ما فرصت کافی برای استراحت نداشتند و کمتر از تیم‌های دیگر زمان جهت آماده ‌سازی داشته‌اند.

اردوی زیاد تیم ملی و تعطیلی لیگ
وی در این خصوص اضافه کرد: با توجه به اینکه امسال تیم ملی خود را برای حضور در جام جهانی آماده می‌کنند، حتما اردوهای بسیاری هم خواهد داشت که خوشبختانه این مساله باعث تعطیلی لیگ شده که به سود ما خواهد بود.

انتخاب بوناچیچ با تصمیم هیات مدیره
ابراهیمی در بخش دیگری از گفتگویش با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه محمود یاوری ایثار کرد و بارها بخاطر عملکرد خوبشان در زمان کوتاه حضور در ذوب‌آهن تشکر کرده و خواهم کرد، یادآور شد: در ابتدای حضور در ذوب‌آهن، ایشان اعلام کردند این دو بازی را انجام می‌هم و می‌روم و اگر خواستید من را دعوت کنید که این اتفاق هم افتاد. بعد از قطعی شدن حضور ذوب‌آهن در لیگ برتر و با توجه به اینکه در باشگاه ذوب‌آهن تصمیمات جمعی است، هیات مدیره تصمیم گرفت که لوکا بوناچیچ را بعنوان سرمربی انتخاب کند، هرچند من به عملکرد محمود یاوری اعتقاد داشتم.

با لوکا در بین چهار تیم برتر لیگ قرار می‌گیریم
وی با بیان اینکه بوناچیچ هم یک مربی بین‌المللی است که فوتبال ایران را به خوبی می‌شناسد، تصریح کرد: لوکا بوناچیچ جزو مربیانی است که کارنامه خوبی در فوتبال ایران دارد و اعتقاد داریم با این مربی می‌توانیم در جمع چهار تیم برتر لیگ قرار بگیریم. ما مدعی خواهیم بود و این را شما هم خواهید دید.

واکنش به بحث واگذاری میل‌گرد به بازیکنان
مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان در خصوص اینکه روز جمعه خبری در مورد اعطای میل‌گرد به بازیکنان مطرح شده، خاطرنشان کرد: البته در برنامه ورزش و مردم هم فتح‌الله‌زاده و هم رویانیان اعلام کردند منظورشان باشگاه ذوب‌آهن نبود، اما بخاطر اینکه شرکت ذوب‌آهن میلگرد تولید می‌کند و افکار عمومی هم ممکن بود ما را به عنوان باشگاهی که میلگرد به بازیکنان می‌دهد، در نظر بگیرند، به این مساله واکنش نشان داد. هرچند همه می‌دانند، اما بنده هم تاکید می‌کنم شرکت ذوب‌آهن نمی‌تواند حتی یک کیلو از تولیداتش را بصورت شخصی بفروشد و تمام تولیداتش از جمله میل‌گرد با باید از طریق بورس عرضه کند.

پرداخت مبالغ بالا عامل نابودی فوتبال
وی در خصوص هزینه‌هایی که برخی از باشگاه‌ها برای جذب بازیکن جدید انجام می‌دهند، اضافه کرد: ما تحت هیچ‌ شرایطی قرارداد نامعقول با بازیکنان نمی‌بندیم زیرا این مبالغ جز نابودی فوتبال، چیزی در بر ندارد. قطعا با ادامه این روند و تا یکی دو سال آینده، لیگ را باید با 4-5 تیم برگزار کرد زیرا سایر تیم‌ها توان پرداخت چنین مبالغی را ندارند و این یعنی نابودی فوتبال.

نبودن سقف باعث بی‌قانونی بیشتر می‌شود
ابراهیمی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: من اعتقاد داشتم که باید سقف قرارداد حفظ شود زیرا نبودن سقف باعث بی‌قانونی بیشتر می‌شود. آن زمان حداقل دریافتی بازیکنان 450 میلیون بود اما امروز دیگر نرخ پایه‌ای وجود ندارد و بازیکنان هرچقدر دوست دارند، از باشگاه‌ها مطالبه می‌کنند.

با روالی افسار گسیخته به بازیکنان پیشنهاد نمی‌دهیم
وی با بیان اینکه حفظ انسجام تیم و استفاده از تفکر جمعی به جای تفکر انفرادی را به انجام هزینه هنگفت برای جذب بازیکنان ترجیح می‌دهد، یادآور شد: ما سعی می‌‍کنیم منطقی جلو برویم و با روالی افسار گسیخته به بازیکنان پیشنهاد نداده و با آنها قرارداد نبدیم. قطعا با همکاری و تلاش بیشتر می‌توان به اهداف مدنظر رسید.

قول بازگشت سایر تیم‌های ورزشی را نمی‌دهم
مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان در پایان در مورد اینکه در این فصل سایر تیم‌های ورزشی ذوب‌آهن هم در مسابقات حضور خواهند داشت، گفت: بودجه ذوب‌آهن از طریق مجمع سهامداران مشخص و اعلام می‌شود، به همین دلیل نمی‌توان از امروز قول بازگشت این تیم‌ها به مسابقات لیگ‌های برتر خود را داد. این تیم‌ها در رده‌های پایه، نوجوانان و جوانان در حد آموزشی و حضور در لیگ‌ها استان فعال هستند اما تصمیم‌گیری در مورد حضور این تیم‌ها در مسابقات لیگ‌های استانی با هیات مدیره خواهد بود.

کد خبر 2090571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha