۱۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۲۴

واعظی تاکید کرد:

طلاب توجه بیشتری به امر تبلیغ داشته باشند

طلاب توجه بیشتری به امر تبلیغ داشته باشند

قم - خبرگزاری مهر: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بر لزوم توجه و اهتمام بیشتر طلاب به امر تبلیغ تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام  احمد واعظی قبل از ظهر شنبه در جمع نخبگان تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به شناسایی مبلغان نخبه و ایجاد تشکل برای آنان ابراز داشت: وقتی که در سراسر کشورها اعلام نیاز شود در همایش و جلسات مهم از این نخبگان استفاده می‌شود.

وی در ادامه ابراز داشت: تاکنون 25 نفر نخبه سطح اول، 65 نخبه سطح دوم و 85  مبلغ برتر شناسایی شده‌اند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه دفتر تبلیغات تلاش در جهت خطیب پروری دارد، گفت: هسته‌هایی شکل گرفته تا مبلغان با حضور در آن با فنون خطبه آشنا شوند که این امر در حال گسترش است.

وی با اشاره به کتاب ره توشه عنوان کرد: سعی شده تا از نخبگان در تدوین این کتاب استفاده شود تا بتوان بهترین منبع را در اختیار مبلغان قرار داد.

حجت الاسلام واعظی در ادامه ضمن گله مندی از اینکه برخی از طلاب به امر تبلیغ اهتمام ندارد، بیان کرد: باید در سطح مرجعیت اقدامی در این زمینه صورت گیرد تا داشتن دوره‌های تبلیغ و پرونده تبلیغی از شرایط حضور در سطح سه و چهار حوزه باشد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر با با کمبود مبلغ در بسیاری از مساجد و حسینه‌ها موجه‌ایم که چنانچه بسیاری از طلاب به تبلیغ روی آورند با توجه به این نیاز به حضور روحانیت مشکل کمبود مبلغ حل خواهد شد.
 

کد خبر 2091034

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha