۱۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۷:۲۳

مهر گزارش می دهد/

نقاشی هنرمند روشندل در شیرگاه/ تبلور هنر در فاصله 5 سانتی متری دیدگان چشم

نقاشی هنرمند روشندل در شیرگاه/ تبلور هنر در فاصله 5 سانتی متری دیدگان چشم

ساری - خبرگزاری مهر: نقاش خودآموخته و کم بینای سوادکوهی، به فاصله پنج سانتی متری دیدگان چشم از صفحه کاغذ نقاشی می کشد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر تابستان است و اعضای دبیرخانه هنر در روستا  در گرمای تابستان تیرماه به روستای برنجستانک شهر شیرگاه سفر می کنند و در این روستا جوانی 28 ساله زندگی می کند که برخلاف خیلی از هنرمندان خوآموخته متفاوت به نقاشی می پردازد که نه بدوی است و نه فضایی متعارف دارد.

روح الله فتح تبار نقاش خودآموخته و کم بینای روستای برنجستانک شهر شیرگاه از استان مازندران بوده که به صورت متفاوتی به فاصله پنج سانتی متری دیدگان چشم از صفحه کاغذ به نقاشی روی آورده است.

او چند صباحی به کلاس های آموزشی در شهر می رود ولی نمی تواند با آموزش هنر اینگونه کلاس ها کنار بیاد و درنتیجه خیلی زود خود را درمی یابد و با تکیه بر توانایی های ذهنی و درونی خویش نقاشی های متفاوتی از خود خلق می کند.

روح الله فضای نقاشی های خود را کاملا ذهنی می سازد و اکثر آنها را با تعداد اندکی مداد رنگی بر روی سر رسیدها می کشد و به نظر خودش خیلی از این نقاشی ها می تواند کاربردی و برای طرح پارچه نیز استقفاده شود.

او گاهی با الهام از یک برنامه تلویزیونی و یا طرح لباس بچه های روستا، کتاب، داستان های اساطیری و تاریخی و حتی مباحث ورزشی و سیاسی نقاشی های خود را به تصویر می کشد و برای انجام آن به مدت چند ساعت وقت می گذارد.

روح الله آغاز نقاشی خود را از سال 1382 می داند و چند تجربه کلاس های مدرسینی که  ناتورآلیستی آموزش می دهند شرکت می کند و پس از آن در کانون فرهنگی و هنری برادران وابسته به هلال احمر شهرستان قائم شهر مراجعه می کند که پس از اندکی متوجه می شود که باید فضای ذهنی خود را خلق کند و به خانه می آید و دور از هیاهو به نقاشی به صورت جدی می پردازد.

مشوق اصلی او برای ادامه دادن خانواده وی بویژه پدر وی می باشد که خود نجار قابلی است و توانایی ساختن ابزار صنایع دستی را نیز دارد و همچنین خاله او در معرفی روح الله به گروه هنری حجم سبز و دبیرخانه هنر در روستا نقش بسزایی داشته است.

روح الله که تحت پوشش بهزیستی استان مازندران است بسیار زیبا سخن می گوید و هر از چندگاهی داستان های کوتاه و بلندی می نویسد و هم اکنون در حال نوشتن داستانی با عنوان مردان خسیس بوده که داستانی طولانی است.

توانایی های فردی روح الله در نقاشی هنوز به صورت جدی دیده نشده است و دبیرخانه هنر در روستا در نظر دارد تا با همکاری مراکز هنری بخشی از نقاشی های زیاد او را به جامعه هنر بویژه هنرهای تجسمی معرفی کند.

روح الله دائما در حال نقاشی است و غیر از طرح هایی برای پارچه تصویر گری کتاب، کاریکاتور، تایپوگرافی و لوگو نیز کار می کند.
 

کد خبر 2091180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha