۱۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۷:۲۵

مهر گزارش می دهد؛

ورود پراسترس سایپا به لیگ سیزدهم/ نارنجی پوشان همچنان از مبهم بودن سیاست ها رنج می برند

ورود پراسترس سایپا به لیگ سیزدهم/ نارنجی پوشان همچنان از مبهم بودن سیاست ها رنج می برند

کرج - خبرگزاری مهر: کمتر از یک ماه به شروع سیزدهمین دوره لیگ برترفوتبال باشگاه های کشور باقی مانده است با این حال روند حرکتی تیم فوتبال سایپای البرز برای حضور در این مسابقات امیدوار کننده نیست و از نوعی به هم ریخته گی و مبهم بودن سیاست ها رنج می برد.

به گزارش خبرنگار مهر، سایپای البرز طبق عادت سالهای گذشته خود خیلی زود تکلیف کادر فنی خود را مشخص کرد و تمرینات آماده سازی خود را بسیار زودتر از تیم های دیگر آغاز نمود اما در مهمترین بخش یعنی جذب بازیکن و رفع نقاط ضعف خطوط مختلف بی برنامه به نظر می رسد.

با نگاهی به نام بازیکنان جذب شده به خوبی می توان این استنباط را کرد سیاست جذب این بازیکنان از یک قاعده مشخص پیروی نمی کنند و عوامل مختلف از جمله محدودیت منابع مالی وعدم شناخت سرمربی از ظرفیت های موجود سبب شده جمعی ناهمگون در تیم سایپا به وجود آید با نگرش به خطوط مختلف نارنجی پوشان نام هایی دیده می شوند که در سه چهار فصل اخیر نشان داده اند که عیار و توان بالایی برای ارتقاء فنی تیم ندارند و حال مربی ترک تبار سایپا به این جمع، بازیکنانی را اضافه کرده که همین شرایط را در تیم های باشگاهی سال گذشته خود داشته است و اکنون ترکیبی نا همگون از قدیمی ها و تازه وارد ها درست شده که از دید خیلی از اهالی فوتبال و البته البرزی ها نگران کننده است.

بی توجهی به ظرفیت فوتبال البرز

سایپا تاکنون در فصل نقل و انتقالات اقدام به جذب بازیکنانی کرده است که ما به ازای آن در خود استان وجود دارد و سایپا می توانست با هزینه به مراتب کمتر آنها را جذب و از وجودشان برای فصل جدید و البته نزدیک کردن البرزی ها به این تیم استفاده کند اما آنها پای بازیکنان بعضا پا به سن گذاشته را با صرف هزینه ای گزاف به تیم باز کرده اند .

بازیکنانی چون ابراهیم میرزاپور،رضا ناصحی، مهدی ثابتی، سجاد مشگل پور ، مهردادقباخلو و ... در حالی جذب این تیم شده اند که بازیکنان بومی استان می توانستند جایگزین آنها باشند و کیفیتی به مراتب بهتر ارائه کنند اما سایپایی ها باز هم چشمشان را به داشته های بالفعل استان بستند و به بازیکنان پا به سن گذاشته و متوسط رو به پایین دل خوش کرده اند.

این تعارضات در حالی خود را نشان می دهد که سایپایی ها در اقدامی تبلیغاتی نسبت به افتتاح آکادمی خود در البرز طی هفته گذشته مبادرت ورزیده اند در حالی که آنها نشان داده اند که بر خلاف حرف های قشنگ و زیبای خود علاقه ای کاربردی به البرز و استعداد هایش ندارند و اگر نبود فشار های کنفدراسیون فوتبال آسیا آنها این آکادمی نیم بند را هم تاسیس نمی کردند، چه بسا با گذشت سه سال از استان شدن البرز و راه اندازی لیگ استان آنها رغبتی برای تشکیل تیم های پایه و یا انتقال انها به کرج نشان نداده اند و همچنان می خواهند حضور پر رنگ خود در پایتخت و حضور دسته و پا شکسته در کرج را توامان داشته باشند اتفاقی که به طور قطع نفعی برای فوتبال البرز نخواهد داشت و سایپا را هر سال دور تر از مردمانش خواهد کرد.

سایپا در نقل و انتقالات خوب عمل نکرد

فرشاد فلاحت زاده سرپرست سابق تیم سایپای البرز در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص فصل نقل انتقالات و جذب بازیکنان جدید در این تیم گفت: جذب بازیکن سلیقه ای است و سرمربی با توجه به نیاز هایی که دارد بازیکن به خدمت می گیرد ولی در مجموع این تیم نتوانست بازیکنان نامی و جوان لیگ برتر را جذب کند و به دنبال بازیکنان با تجربه چند سال اخیر فوتبال ایران رفت.

وی ادامه داد: رضا ناصحی ،مشگل پور و قباخلو بازیکنان خوبی هستند  اما در چند سال گذشته عملکرد خوبی نداشته اندو بعید می دانم در فصل جدید لیگ برتر بتواننداز لحاظ فنی چیزی به سایپا اضافه کنند.

سرپرست سابق سایپا ادامه داد:در استان البرز فوتبالیست های خوبی حضور دارند ولی نگاهی جدی به این نفرات نمی شود و امیدوارم مسئولان سایپااز بازیکنان بومی کرج هم در تیم بزرگسالان استفاده کنند.

فلاحت زاده در پایان گفت:در حال حاضر  فیرات به عنوان سرمربی مشغول فعالیت در سایپا است و ای کاش در کنار این مربی از مربیان بومی استان هم استفاده می شد تا باور کنیم سایپا متعلق به البرز است وبه استعداد ها توجه می کند.

هر سال دریغ از پارسال

پانزده مرداد ماه لیگ برتر فوتبال کشور دوباره آغاز می شود و ما نگران می شویم نماینده استان البرز حضوری ضعیف داشته باشد آنچه از برایند جذب و حفظ بازیکنان و بار فنی حاکم بر تیم دیده می شود خیلی امیدوار کننده نیست و البرزی ها امسال هم باید منتظر روز های پر استرس برای تیمشان باشند.

گزارش از هومن ناظمی

 

کد خبر 2091216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha