۱۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۱۰

آغاز ضیافت اندیشه در دانشگاههای پزشکی/ اجرای طرح دانش افزایی اساتید

آغاز ضیافت اندیشه در دانشگاههای پزشکی/ اجرای طرح دانش افزایی اساتید

سومین دوره طرح ضیافت اندیشه دانشجویی به همراه دوره های معرفت افزایی اساتید امسال نیز در ماه مبارک رمضان در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می شود. 

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه های علوم پزشکی نیز همزمان با سایر دانشگاه های کشور در ماه مبارک رمضان این برنامه ها را جهت پربار کردن اوقات دانشجویان و اساتید به شکل های مختلف برگزار می کنند. 

برگزاری طرح دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برای دانشجویان دختر 

حجت‏الاسلام عبدالجباری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به برگزاری سومین دوره طرح ضیافت اندیشه دانشجویی در ماه مبارک رمضان گفت: برنامه آموزشی این طرح از ساعت 14 شروع می شود و تا ساعت 18 در دو نوبت ادامه پیدا می‏ کند که دارای 12 نمره آموزشی طبق آیین‏ نامه است. برنامه فرهنگی نیز از ساعت 18 شروع و تا نزدیکی اذان مغرب برگزار می‏ شود و شرکت در برنامه فرهنگی دارای 8 نمره است. 

وی اضافه کرد: آشتی با خدا، سینمای دینی و نقد فیلم، زن، عفاف و هدف از زندگی، کرسی‏های آزاداندیشی، مهدویت و آخرالزمان و عرفان‏های نوظهور، جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع)، میهمانی شهدا و ...از جمله مباحث در نظر گرفته شده برای ساعات فرهنگی است.

حجت‏الاسلام عبدالجباری خاطرنشان کرد: سال گذشته این طرح برای 313 دانشجوی پسر برگزار شد اما امسال این طرح به دانشجویان دختر اختصاص داده شده است. 

طرح دانش افزايی و ضيافت انديشه استادان در دانشگاه علوم پزشکی ايران 

طرح دانش افزايی و ضيافت انديشه استادان به مدت ٧ روز در تاريخ های ٢٢ تا ٢٤ تير و ٢٩ تير تا اول مرداد 92 توسط مرکز هم انديشی استادان و نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری و با حضور اعضای هيات علمی دانشگاه علوم پزشکی ايران و تهران در قالب کارگاه ها و نشست علمی و فرهنگی وکرسی های آزاد انديشی در مرکز همايشهای رازی برگزار می شود. 

در اين دوره موضوعاتی از جمله "تعليم و تربيت، اخلاق حرفه ای، تاريخ تمدن، انديشه سياسی، معرفت شناسی" توسط استادان مجرب مطرح می شود. به اساتيد شرکت کننده در کل طرح، گواهی پايان دوره اعطا می شود و اساتيد علاقمند مي توانند از طريق سايت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برای شرکت در اين دوره ثبت نام کنند. 

موضوع تاریخ علم و تمدن اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی سمنان 

سومین دوره طرح ضیافت اساتید برای اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با موضوع "تاریخ علم و تمدن اسلامی" و در راستای سیاست دانش افزایی اساتید و با عنایت به این راهبرد مهم، با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، برگزار می شود. 

این دوره بصورت کارگاهی برگزار می شود و اولویت با اعضای هیات علمی است که نیاز به امتیاز فرهنگی جهت تبدیل وضعیت دارند استادیار و دانشیاری دارند. 

حضور 70 استاد در طرح دانشگاه علوم پزشكي كردستان

طرح ضيافت انديشه استادان همزمان با سراسر كشور در دانشگاه علوم پزشكي كردستان با حضور 70 نفراز اساتيد هیات علمي رشته هاي مختلف پزشكي در دانشكده بهداشت برگزار شده است. 

اين طرح با هدف ارتقاء سطح معرفت افزايي اساتيد با همت نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري برگزار شد. 

طرح دانش افزایی اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمان

حجت الاسلام دکتر علی عارفی رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان ضیافت اندیشه اساتید با عنوان طرح دانش افزایی اعضای هیات علمی در روزهای 19 تا 28 تیرماه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان اجرا می شود. 

وی افزود: در سال جاری این طرح با موضوعات اخلاق حرفه ای  و معرفت شناسی اسلامی و با حضور اساتید مطرح کشوری برگزار می شود. همچنین برگزاری نشست هم اندیشی، کارگاه نقد فیلم، تهیه بروشور و نشریه، مسابقات قرآنی، نمایشگاه عکس از برنامه های فوق برنامه طرح دانش افزایی  اعضای هیات علمی است. 

دانشگاه علوم پزشکی گناباد میزبان دومین دوره

دومین دوره طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه علوم پزشکی گناباد به همت دفتر هم اندیشی اساتید و با همکاری معاونت آموزشی پژوهشی دانشگاه آغاز شد. هدف از برگزاری این دوره ارتقای مستمر علمی، معرفتی، فرهنگی و مهارتی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ در راستای پاسخگویی به نیازها و اولویت‌های آموزشی، پژوهشی و تربیتی اساتید و تقویت روحیه خودباوری در آنان عنوان شده است. 30 نفر از استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در این دوره با موضوع تاریخ علم متناسب با علوم پزشکی و تاریخ تمدن اسلامی حضور می یابند. 

دوره معرفت افزایی اساتید دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

دوره معرفت افزایی اساتید در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در روزهای 2 تا 5 شهریورماه با موضوع اصول تعلیم و تربیت اسلامی برگزار می شود و اساتید برای  ثبت نام می توانند با دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه تماس بگیرند. 

برگزاری طرح دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در دهه اول ماه رمضان 

ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج امسال در دهه اول ماه مبارک رمضان به همت معاونت آموزشی و مرکز هم اندیشی اساتید دانشگاه برگزار می شود. اساتید می توانند دروس تاریخ تمدن اسلامی و اخلاق علمی و حرفه ای را انتخاب کنند.

برگزاری طرح در قالب دو بخش در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد

اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می توانند در اجرای طرح ضیافت اندیشه استادان در ماه مبارک رمضان همانند دو سال گذشته در دو بخش شرکت کنند. این افراد می توانند بخش معرفت افزایی بر اساس آیین نامه معرفت زایی و بخش فوق برنامه با موضوعات متنوع را انتخاب کنند. 

کد خبر 2091312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha