۱۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۰۴

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خبر داد؛

شناسایی 40 هزار دانش آموز برای ورود به مرحله دوم طرح شهاب

شناسایی 40 هزار دانش آموز برای ورود به مرحله دوم طرح شهاب

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از ورود 40 هزار دانش آموز به مرحله دوم طرح ملی شهاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نسرین سلطانخواه ظهر یکشنبه در دومین روز از اجلاس روسای آموزش و پرورش که در سالن همایش های رازی در حال برگزاری است با بیان این مطلب گفت: بنیاد ملی نخبگان در سال 1385 با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفت و در دولت نهم آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه این بنیاد نهادی است که در بدو انقلاب اسلامی تاسیس شد و برای ریشه کنی بی سوادی فعالیت های گسترده ای انجام داد افزود: توجه به استعدادهای دانش آموزان نشان از اولویت و ضرورت نظام تکوین یافته و ارتقاء استعدادهای آنهاست. از سوی دیگر نیز رهبر انقلاب تاکید ویژه ای مبنی بر توجه به استعداد نخبگان داشته است چرا که پیشرفت و در علم و فناوری نگاه لوکس و تشریفاتی نمی خواهد.

سلطانخواه به اشاره به طرح ملی شهاب که در نهایت در هیات امنای بنیاد ملی نخگبان مصوب و از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد، تصریح کرد: اجرای این طرح در 19 مرداد 89 با حضور وزیر آموزش و پرورش آغاز و در محوریت کارهای وزارتخانه قرار گرفت. در مرحله نخست طرح شهاب 60 نفر از اساتید آموزشی مهارت لازم را آموزش دیده و در مرحله دوم 7 استان به عنوان استان های پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه حدود 6500 نفر از عوامل  اجرایی طرح شهاب را آموزش دیدند گفت: در سال تحصیلی 92-91 بیش از 40 هزار دانش آموز در 7 استان در مرحله اول طرح شهاب غربالگری شدند که در نهایت 40 هزار نفر آنها به مرحله دوم رفتند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به ویژگیهای طرح شهاب گفت: این طرح، طرحی عدالت محور است که می تواند زمینه شکوفایی استعدادهای دانش آموزان را در سراسر کشور فراهم کند. مکانیزم شناسی این طرح با طرح های دیگر متفاوت بوده و با محوریت معلمان در مدارس، نه آزمون و مصاحبه، است.

به گفته وی، در طرح شهاب قرار نیست دانش آموز شناسایی شود و از امکانات مادی بهره مند بلکه نگاه به استعداد دانش آموزان و ذهن فعال آنها است که در نهایت به صورت نامحسوس این دانش آموزان انتخاب می شوند.

کد خبر 2091925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha