۱۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۶:۴۲

عبادتی:

مسئله محیط‌ زیست در کشور مظلوم واقع شده است

مسئله محیط‌ زیست در کشور مظلوم واقع شده است

زنجان - خبرگزاری مهر: رئیس پژوهشکده محیط‌زیست دانشگاه امیرکبیر گفت: مقوله محیط‌زیست در کشور مظلوم واقع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تقی عبادتی ظهر یکشنبه در کارگاه آموزشی "صنعت سبز" با اشاره به بی‌توجهی آحاد جامعه نسبت به اهمیت حفاظت محیط زیست و تاثیر آن در زندگی فردی افزود:   انسان و محیط‌زیست باید در تعامل با یکدیگر باشند که  متاسفانه در ایران این حالت چندان وجود ندارد.

وی ادامه داد: با بی‌توجهی به حفظ محیط‌زیست به آلودگی‌ها اجازه می‌دهیم وارد مرزهای سلامتی جامعه شوند و بروز بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان بنا به همین دلیل است. آمار شیوع سرطان بسیار دردناک و نگران‌کننده است. همه این‌ها به دلیل بی‌توجهی به حفاظت صحیح از محیط‌زیست است.

عبادتی  با اشاره به اینکه انسان نباید در تعارض با محیط‌زیست باشد ادامه داد: اگر آلودگی در محیط‌زیست ایجاد شود همه مسئول آن هستند. عدم کنترل شرایط زیست‌محیطی کوچک می‌تواند یک روز از عمر فرد را کاهش دهد ولی به این مسائل بی‌توجه هستیم.

عبادتی افزود:  متاسفانه در مواجه با محیط‌زیست و اهمیت آن در حال گول زدن خودمان هستیم در توسعه همه‌جانبه و پایدار باید به این مقوله توجه کنیم اما ایراد کار این است که اهمیت چندانی به آن نمی‌دهیم و حاصل آن آلودگی خاک، آب و هوا می‌شود که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.

 رئیس پژوهشکده محیط‌زیست دانشگاه امیرکبیر  با بیان اینکه توجه به محیط‌ زیست نیاز به فرهنگ‌سازی دارد افزود: رعایت موازین زیست محیطی از داخل منازل شروع شده و به سطح جامعه می‌رسد و به‌طور کامل باید اذعان کرد جامعه در محیط‌زیست خلاصه می‌شود.

کد خبر 2092074

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha