۱۶ تیر ۱۳۹۲، ۲۰:۲۰

حبیبی منش عنوان کرد:

شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند/ لزوم آشنایی اعضای شورا با قوانین

شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند/ لزوم آشنایی اعضای شورا با قوانین

گناوه - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان گناوه گفت: شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حبیبی منش عصر یک‌شنبه در نشست با منتخبان چهارمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا شهرستان گناوه در سالن مرکز آموزش فنی و حرفه ای گناوه اظهار داشت: از شما منتخبان شوراهای شهر و روستا در شهرستان گناوه می خواهم که قوانین مربوط به کار خود در شورا را به خوبی مطالعه کنید؛ چرا که مطالعه قانون به نفع خود شما است.

وی اضافه کرد: ضرورت دارد تا با قوانین مربوط به حوزه کاری شوراها آشنا شوید در شورا را به خوبی مطالعه کنید؛ چرا که مطالعه قانون به نفع خود شما است.

فرماندار شهرستان گناوه گفت: ضرورت دارد تا با قوانین مربوط به حوزه کاری شوراها آشنا شوید؛ چرا که شما به عنوان نمایندگان مردم در شوراها باید قوانین را مطالعه درست کرده و بدانید که وظیفه مسئولان در مقابل شوراها و وظیفه شما در مقابل مردم و مسئولان چیست.

حبیبی منش ادامه داد: شش اصل از اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مربوط به شوراها می شود و کمتر مساله ای وجود دارد که قانون اساسی اینهمه بر آن تاکید داشته باشد.

وی متذکر شد: نظام شورایی در اسلام یک نظام عقیدتی و فکری است و پیامبر اکرم (ص)، ائمه معصومین (ع) و بزرگان دین ما اساس کارشان برمبنای مشورت بوده است.

حبیبی منش اضافه کرد: مشورت مبنای دینی و عقلی دارد و مشورت با دیگران از ضرویات زندگی اجتماعی است.

وی افزود: وظایف شوراها نظارت و مشورت است و دخالت در امور نیست و شما باید از ایجاد درگیری و تنش با مسئولان ادارات پرهیز کرده و همواره در یک فضای تعاملی و سازنده همراه با نقد منصفانه باشید.

فرماندار گناوه تاکید کرد: مصوبات شوراها قابل پیگیری و اجرایی شدن است و مصوبات روستاها باید به تایید شورای بخش یا بخشدار و شورای شهرها هم به تایید فرماندار برسند.

حبیبی منش خاطر نشان ساخت: پس از تایید آنها، این مصوبات قابلیت پیگیری دارند و در همین راستا کمیته ای در فرمانداری برای پیگیری مصوبات شورا وجود دارد که رئیس آن معاون برنامه ریزی فرمانداری است.

وی تصریح کرد: شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند و هم باید پیگیر مسائل و مشکلات مردم باشند و هم باید خدمات ارائه شده توسط دولت را به مردم گفته و تنگناها و محدودیت های قانونی را هم برای مردم بیان کنند.

فرماندار شهرستان گناوه در پایان گفت: اعضای شوراها باید مشکلات و مسائل مربوط به حوزه کاری خود را اولویت بندی کنند و در درجه اول ببینند که مشکل حاد حوزه کاری آنها چیست.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان گناوه نیز در این مراسم اظهار داشت: منتخبان شورای شهر گناوه و ریگ باید از میان خود یک نفر را به عنوان سخنگوی شورا انتخاب کنند تا مصوبات شورا را به اطلاع افکار عمومی برساند.  

کد خبر 2092210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha