۱۷ تیر ۱۳۹۲، ۹:۰۹

جام جهانی جوانان - ترکیه؛

عراق با انتقام از کره‌جنوبی به نیمه نهایی رسید/ برتری غنا برابر شیلی

عراق با انتقام از کره‌جنوبی به نیمه نهایی رسید/ برتری غنا برابر شیلی

مرحله یک‌چهارم نهایی رقابتهای فوتبال جام جهانی جوانان 2013 - ترکیه با صعود تیم‌های عراق و غنا به جمع 4 تیم برتر جام به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، روز دوم از مرحله یک‌چهارم نهایی رقابتهای فوتبال جام جهانی جوانان 2013 - ترکیه یکشنبه شب با برگزاری 2 دیدار پیگیری شد که در نخستین دیدار تیم‌های آسیایی عراق و کره‌جنوبی برابر هم به میدان رفتند که دو تیم در وقت‌های قانونی و اضافه به تساوی 3 بر 3 رسیدند اما عراق با برتری 5 بر 4 در ضربات پنالتی موفق شد با نتیجه 8 بر 7 به پیروزی دست یافته و راهی مرحله نیمه‌نهایی جام شود.

در این بازی ابتدا تیم عراق از روی ضربه پنالتی "علی فائز" در دقیقه 21 به گل برتری رسید ولی "کوانگ جانگ‌هون" 4 دقیقه بعد گل تساوی را به ثمر رساند، البته "فرهان شکور" با گل دقیقه 42 خود باعث پیروزی عراق در پایان نیمه نخست شد. در آغاز نیمه دوم کره‌ای‌ها توسط "لی گوانگ‌هون" و در دقیقه 50 گل تساوی را به ثمر رساندند که این نتیجه تا پایان 90 دقیقه قانونی بازی تغییر نکرد.

دو تیم در وقت اضافه اول هم به گل نرسیدند اما "فرهان شکور" در دقیقه 118 گل دوم خود و سوم عراق را به ثمر رساند. با این گل شاگردان "حکیم ال‌ازاوی" در حال برپایی جشن پیروزی بودند اما "جونگ هیون‌چئول" در دقیقه 2+120 توانست بار دیگر بازی را به تساوی کشاند. در نهایت بازی با نتیجه 3 بر 3 به پایان رسید تا ضربات پنالتی تعیین کننده تیم صعود کننده به دیدار نیمه‌نهایی باشد.

در این ضربات علی فائز، اسماعیل زورقام، علی عدنان، محمد جابر شوکان و فرهان شکور پنالتی‌های خود را به گل تبدیل کردند اما محمد جابر آریبات سومین ضربه پنالتی تیم عراق را از دست داد. کیم سون‌وو، هان سونگ‌یو، سیم سانگ‌مین و وو جوسونگ در نواختن ضربات پنالتی موفق بودند اما یئون جی‌مین ضربه دوم و لی گوانگ‌هون ضربه ششم را هدر دادند تا برتری عراق در این بازی را رقم بزنند.

تیم جوانان عراق که در 26 آبان‌ماه سال گذشته و در فینال رقابتهای قهرمانی آسیا برابر کره‌جنوبی در ضربات پنالتی شکست خورده بود، یکشنبه شب موفق شد با برتری در ضربات پنالتی برابر این تیم آسیای شرقی، ضمن صعود به جمع 4 تیم برتر جام جهانی، انتقام آن شکست را از تیم کره‌جنوبی بگیرد.

صحنه به ثمر رسیدن گل پیروزی غنا در دقیقه 1+120

در دیگر بازی این مرحله تیم جوانان غنا با گل دقیقه 1+120 "ابنزر آسیفوآ" موفق شد شیلی را با نتیجه 4 بر 3 شکست داده و به عنوان آخرین تیم جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی این رقابتها را بدست آورد. این بازی در پایان 90 دقیقه با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید اما در وقت‌های اضافه غنا به برتری 2 بر یک دست یافت و در نهایت این بازی را پیروزی 4 بر 3 به سود خود به اتمام رساند.

موزس اودیر (11)، ابنزر آسیفوآ (72 و 1+120) و سیدو سالیفو (113) برای غنا در این بازی گل‌زنی کردند و نیکولاس کاستیو (23) و آنجلو هنریکز (27 و 98) گل‌های تیم شیلی را به ثمر رساندند.

در پایان دیدارهای یک‌چهارم نهایی فوتبال جام جهانی جوانان 2013 - ترکیه برنامه دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی این جام به شرح زیر مشخص شد:
چهارشنبه - 19/04/92
* فرانسه - غنا
* عراق - اروگوئه

کد خبر 2092312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha