۱۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۲۴

احمدی خبرداد:

پیش بینی برداشت بیش از 7هزارتن محصول خارک از نخیلات بوشهر

پیش بینی برداشت بیش از 7هزارتن محصول خارک از نخیلات بوشهر

بوشهر- خبرگزاری مهر: مديرباغباني سازمان جهاد كشاورزي استان بوشهر گفت: برداشت محصول اولیه نخیلات"خارک" از بیش از شش میلیون اصله نخل دراستان بوشهر آغاز شد که پیش بینی برداشت 7هزار و 555تن خارک وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر،ماشاء الله احمدي  صبح دوشنبه درنشست با خبرنگاران با بیان اینکه از درخت نخل سه میوه خارک، رطب و خرما تولید می شود افزود: خارک میوه درخت خرماست که قبل از تبدیل شدن به رطب و خرما با توجه به خوش طعمی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و در رنگ های قرمز و زرد است.

وی افزود: شیخالی، حاج باقری و قندی رقم های غالب خارک استان بوشهر است که به طور عمده در شهرستان های دشتستان و تنگستان تولید می شود.

مديرباغباني سازمان جهاد كشاورزي استان بوشهربا بیان اینکه سال گذشته بیش از 7هزارتن خارک در استان تولید شد، گفت: خارک تولیدی استان بوشهر علاوه بر مصرف داخلی به استانهای اصفهان ، فارس،خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد ارسال می شود.

احمدی تصریح کرد: در 37 هزار و 595 هکتار از نخلستان های استان بوشهر 6 میلیون اصله نخل وجود دارد که سالانه بیش از 7 هزار تن خارک و 175 هزار تن خرما از این نخیلات برداشت می شود.

وی با بیان اینکه 14 هزار نخل دار در استان بوشهر از این طریق امرار معاش می کنند، افزود: برداشت خارک از نیمه دوم تیر آغاز شده است و تا نیمه اول شهریور ادامه دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: خارک از محصولات اولیه نخیلات  محسوب می شود كه مهمترين آنها گونه های برحي، بريمي، شيخالي،حاج باقري و قندي است كه خارك آنها شيرين، آبدار و ترد است.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 2092566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha