۱۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۱۱

حسینی:

پته کرمان باید ثبت ملی شود

پته کرمان باید ثبت ملی شود

کرمان ـ خبرگزاری مهر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اهتمام برای ثبت ملی پته کرمان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی صبح دوشنبه با حضور در موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان با بازدید از این موزه از نزدیک با روند فعالیت آن آشنا شد. در این بازدید که استاندار، مدیر کل فرهنگ و ارساد اسلامی استان و جمعی از مسئولین او را همراهی می کردند وی از بخش های مختلف موزه بازدید کرد.

حسینی در سخنانی در جمع خبرنگاران استانی پروژه هنرهای معاصر صنعتی کرمان را در مجموع از اولین دوره اقدامات برشمرد و گفت: این موزه در فضای هنری استان چشم گیر است و هم در حوزه فرهنگ و هم در حوزه هنر تاثیرگذار است.

وی همچنین ضمن بازدید از هنر پته دوزان کرمانی این هنر را نتیجه علاقه شخصی هنرمندان پته دوز کرمانی دانست و اظهار داشت: از زمان های دور با هنر پته دوزی آشنا هستم و اگر اینگونه نمایشگاهی در تهران دایر می شد بسیار مورد استقبال قرار می گرفت.

حسینی پته دوزی را یک هنر و در عین حال شغل برای بانوان کرمانی دانست و تصریح کرد: اهتمام دولت بر حمایت از صنایع دستی در کشور است.

وی ادامه داد: در سفری که دولت به استان قم داشت اعتبارات خوبی برای حمایت از مشاغل خانگی به تصویب رسید که این امر در کل کشور نیز وجود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنان خود بر ثبت ملی شدن پته تاکید کرد و افزود: در دولت نهم و دهم گام های بلندی در جهت ثبت ملی شدن آثار ملی انجام شد که ثبت سلسله الذهب و باغ گلستان نشان از اهتمام دولت در این زمینه دارد
 

کد خبر 2092709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha