تحولات امنیتی افغانستان/

افزایش ناامنی در ولایت غزنی / تلفات سنگین شبه نظامیان طالبان در بغلان

افزایش ناامنی در ولایت غزنی / تلفات سنگین شبه نظامیان طالبان در بغلان

تلفات سنگین شبه نظامیان طالبان در بغلان، آزادی بیش از 60 زندانی در قندهار به دستور کرزای و اعلام افزایش روزافزون ناامنی در ولایت غزنی از جمله خبرهای مربوط به افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدای افغان، بیش از 60 زندانی در قندهار به مناسبت ماه مبارک رمضان و بر اساس فرمان رئیس جمهوری افغانستان آزاد شدند.

تلفات سنگین طالبان در بغلان

منابع امنیتی افغان از تلفات سنگین شبه نظامیان طالبان در عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولایت بغلان خبر دادند، بر اساس این گزارش، در عملیات نیروهای امنیتی، 11 شبه نظامی طالبان کشته و 25 نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته اسدالله شیرزاد فرمانده امنیتی ولایت بغلان، در این عملیات، 12 فرد مظنون هم دستگیر شده اند و عملیات نیروهای امنیتی تا پاکسازی تمام مناطق از وجود طالبان ادامه خواهد یافت.

افزایش روز افزون ناامنی در غزنی

خبر دیگر اینکه مقامات امنیتی ولایت غزنی از افزایش روزافزون ناامنی در این ولایت خبر دادند. مقامات ولایت غزنی اعلام کردند اخیرا ناامنی در بیشتر مناطق این ولایت افزایش یافته است به طوری که هر روز شماری از نیروهای امنیتی و افراد بیگناه بر اثر انفجار مینهای کنار جاده ای، جان خود را از دست می دهند.

یکی از مقامات محلی در ولایت غزنی گفته است ولایت غزنی، یکی از ناامن ترین ولایتهای افغانستان به شمار می رود و هر روز که می گذرد، شماری از نیروهای امنیتی و افراد بیگناه بر اثر برخورد با مینهای کنار جاده ای، کشته می شوند.

وی از زخمی شدن دو مقام دولتی در ولایت غزنی بر اثر انفجار مین کنار جاده ای خبر داد.

از سوی دیگر مقامات امنیتی افغان از کشته و زخمی شدن پنج تروریست در ولایت لغمان خبر دادند. یک مترجم نظامیان خارجی نیز در ولایت قندهار دستگیر شده است. به گفته سخنگوی والی قندهار، یک ماه و نیم پیش، یک مترجم توسط نیروهای امنیتی افغان در ولایت قندهار بازداشت شد که این فرد به شکنجه و کشتار مردم بیگناه در ولایتهای میدان وردک و قندهار متهم است.

به گفته جاوید فیصل، این مترجم در گذشته با همکاری افراد دیگر به فعالیتهای غیرقانونی در ولایتهای مختلف به ویژه در قندهار دست می زده است، وی پس از بازداشت به کابل منتقل شده است.

سخنگوی والی قندهار اظهار داشت فرد بازداشت شده در تحقیقات و بازجویی ها به جرم خود اعتراف و اعلام کرده است که در کشتار مردم بیگناه و اقدامات غیرقانونی دست داشته است.

کد خبر 2093030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha