۱۸ تیر ۱۳۹۲، ۸:۴۵

فراخوان دومین همایش بین‌المللی "ولایت" منتشر شد

فراخوان دومین همایش بین‌المللی "ولایت" منتشر شد

اهواز - خبرگزاری مهر: فراخوان دومین همایش بین المللی علمی ولایت که آبان ماه سال جاری در اهواز برگزار می‌شود منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرجعیت علمی و دینی اهل بیت(ع) در نزد اهل سنت، فضائل اهل‌بیت در اهم تفاسیر اهل سنت، غدیر در آئینه ادب و هنر فارسی و عربی، موضع ائمه در برابر جریانهای انحرافی شیعه (غلاه، زیدیه، جارودیه، فطحیه، اسماعیلیه، ناووسیه، کیسانیه)، علل و زمینه گرایش ایرانیان به اهل بیت(ع) و تشیع، نحوه تعامل حضرت مهدی با ادیان  و مکاتب در عصر بعد از ظهور، مدرنیسم و اندیشه مهدویت، بحران معنویت و اندیشه مهدویت و نقش امام غایب در عرصه تکوین از مهم ترین موضوعات این همایش است.

غرب و مهدویت، تحریف وهابیت در میراث مکتوب، مبانی کلامی و اخلاقی سب و لعن از منظر قرآن و حدیث، اهل بیت(ع) از دیدگاه ابن تیمیه، عزاداری بر اهل بیت(ع) از دیدگاه قرآن و سنت و تاریخ، ملاک های کفر و ارتداد از دیدگاه ابن تیمیه و برداشت غلط سلفی ها و وهابیت، نقش بازدارنده وهابیت در بیداری اسلامی، شیوه های مقابله با فرقه وهابیت و تحلیل و بررسی تجدید دین در عصر ظهور از دیگر موضوعات این همایش به شمار می‌روند.

آثار ارسالی افزون بر اینکه باید در قالب مقاله باشند، لازم اسـت به صـورت تایپ شده (با فرمت2007 Word در صفحات A4 و حداقل 15 صفحه 250 کلمه‌ای) ارائه شوند. همچنین مقالات نباید در جایی ارائه و منتشر شده باشند و از مقالات برگزیده به دومین همایش علمی ولایت تقدیر و منتخبان در این همایش به ارائه مقالات خواهند پرداخت.

مهلت ارسال چکیده و اصل مقالات پانزدهم مهر ماه سال جاری و برگزیدگان و مقالات برتر بیست پنجم مهرماه اعلام شده است. علاقمندان می توانند مقالات خود را به پست الکترونیکی velayat92@amiralmoemenin.ac.ir و یا به دبیرخانه همایش، اهواز، امانیه، بلوار امام موسی صدر، جنب پل سلمان فارسی ارسال کنند.
 

کد خبر 2093101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha