۱۸ تیر ۱۳۹۲، ۸:۵۳

به دلیل مواضع در پرونده هسته‎ای ایران/

البرادعی نخست وزیر آرمانی رژیم صهیونیستی نیست

البرادعی نخست وزیر آرمانی رژیم صهیونیستی نیست

یکی از رسانه های صهیونیستی با ذکر سوابق البرادعی در هنگام ریاست آژانس بین‎المللی انرژی اتمی در پرونده هسته‎ای ایران، مطرح شدن نام وی به عنوان نخست وزیر را نامطلوب دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه جروزالم پست نوشت وی در رژیم صهیونیستی به "ضعف" دربرابر ایران در پرونده هسته‎ای معروف است.

در این ادعا شد: "در حالی که محمد البرادعی -برنده جایزه صلح نوبل که ممکن است به زودی مقام ارشد دولت موقت مصر را برعهده بگیرد- در غرب به عنوان یک میانه‎رو و صدایی لیبرال در مصر شناخته شده است، اما در اسرائیل، رئیس سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی به دلیل ضعف در برابر ایران معروف است که باعث شد آنها گام‎های عظیمی به سمت سلاح هسته‎ای بردارند."

ایتامار رابینوویچ، سفیر سابق رژیم صهیونیستی روز یکشنبه به "رادیو اسرائیل" گفت: "از انتصاب احتمالی البرادعی نگران هستم."

وی افزود: "سال‎ها، وی با ایران برخورد خوبی داشت. اعتقاد دارم اگر وی با ایران نرمی نمی کرد، آنها [در برنامه هسته‎ای] به اینجا نمی رسیدند. فکر نکنم وی نظر مثبتی نسبت به اسرائیل داشته باشد. اما باید امتحان کرد."

اما مقامات رژیم صهیونیستی تاکنون از اظهار نظر درباره احتمالِ انتصاب البرادعی خودداری کرده‎اند.

در سال 2009، با کنار رفتن وی از ریاست IAEA پس از 12 سال، رژیم اشغالگر خوشنودی خود را به صورت علنی از این تغییر ابراز کرده بود.

وی به دلیل فعالیت‎های خود در آژانس، جایزه صلح نوبل را در 2005 بدست آورد.

البرادعی در سال 2004 سفری 48 ساعته به سرزمین‎های اشغالی داشت و در دانشگاه عبری درباره منع اشاعه سلاح هسته‎ای سخنرانی کرد.

یکی از اصلی‎ترین انتقادات دیپلمات‎های صهیونیستی و آمریکایی به وی، صحبت های البرادعی در زمینه اجتناب ناپذیر بودنِ دست یابی ایران به ظرفیت هسته ای و تاثیر مخرب تحریم های بی فایده بوده است که مانع از تشدید تحریم ها علیه تهران شده بود.

کد خبر 2093108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha