صلیب سرخ اعلام کرد؛

ادامه تلاشها برای کمک به قربانیان خشونت ها در میانمار

ادامه تلاشها برای کمک به قربانیان خشونت ها در میانمار

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ از افزایش تلاش‌های خود در میانمار برای بهود شرایط زندانیان و کمک به قربانیان درگیری های مسلحانه و دیگر خشونت‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در ژنو، ناآرامی‌های شدید در ایالت راخین در طول سال گذشته سبب ایجاد وقفه در روند زندگی صدها هزار نفر شده و مردم را در شرایط آوار‌گی و نبود امکانات معیشتی قرار داده به طوری که سبب کاهش چشمگیری در دسترسی آنان به مراقبت‌های درمانی شده است.

در همین رابطه "آلن اشلیمان" رئیس عملیات کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در شرق آسیا، جنوب شرقی آسیا و منطقه‌ اقیانوسیه گفت: درگیری‌ و دیگر شرایط خشونت‌آمیز در میانمار مستلزم نیازهای بشردوستانه‌ بزرگی شده است. صدها نفر کشته یا زخمی و بسیاری دیگر هم بازداشت شده‌اند. همچنین هزاران خانه ویران شده که در نتیجه مردم در تلاش برای دستیابی به خدمات ضروری هستند.

بر این اساس کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در درخواستی که به اهداکنندگان خود ارائه داده درخواست بودجه‌ اضافی 5/8 میلیون فرانک سوئیس (82/8 میلیون دلار آمریکا) را مطرح کرده که بودجه‌ کل سازمان را برای این کشور در 2013 به 6/15 میلیون فرانک (4/16 میلیون دلار آمریکا) افزایش خواهد داد. این مبالغ در اصل برای کمک به کسانی که بیشترین خسارات را از خشونت‌ و تنش‌های بین‌قومی در استان راخین در غرب میانمار متحمل شده‌اند، در نظر گرفته شده‌است.

در همین راستا این کمیته با ازسرگیری بازدیدهای خود از زندان‌های کشور در 2013، به منظور بهبود شرایط زندان‌ها بر میزان حمایت فنی خود از مقامات زندان افزود. در جای دیگر در استان‌های جنگ‌زده‌ی کاچین و شان در شمال، جایی که گزارش‌شده دهها هزار غیرنظامی بی‌خانمان شده‌اند، این سازمان در حال بررسی راه‌های جدید بهسازی روند ارائه‌ مراقبت‌های درمانی‌ست.

تیم‌های مشترک کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ و صلیب سرخ میانمار از ماه ژانویه حدود 900 نفر را از هر دو قوم مسلمان و نژاد راخین برای دریافت مراقبت‌های درمانی اضطراری و مشاوره‌ پزشکی به بیمارستان ستوه منتقل کرده‌اند. به گفته اشلیمان مجروحان و بیماران معمولاً نمی‌توانند از خطوط مرزی بین اقوام عبور کرده و خود را به درمانگاه یا بیمارستان برسانند. از این رو صلیب سرخ در حال بهسازی فاضلاب و ارتقای سیستم‌های آب‌رسانی در تأسیسات درمانی است که سود آن عاید همگان خواهد شد، از هر قوم و قبیله‌ای که باشند.

کد خبر 2093185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha