۱۸ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۱۶

تکاپوی لابی صهیونیستی/

اعتراض کنگره آمریکا به رئیس جمهوری آرژانتین درباره پرونده آمیا

اعتراض کنگره آمریکا به رئیس جمهوری آرژانتین درباره پرونده آمیا

کنگره آمریکا در نامه شدیداللحنی به کریستینا فرناندز، نسبت به تصمیم دادستان کل آرژانتین اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکو پرس، به دنبال ممانعت دادستان کل آرژانتین از سفر آلبرنو نیسمان -دادستان ویژه پرونده آمیا- برای ادای شهادت در برابر کمیته امنیت داخلی مجلس آمریکا، کنگره با ارسال نامه شدیداللحنی تصمیم فوق را "ناامید کننده" و باعث "نگرانی عمیق" دانست.

از نیسمان خواسته شده بود با حضور در آنجا جزئیات پرونده 500 صفحه ای که مرتبط با ایران است را فاش کند.

آرژانتین و ایران به توافقی دست یافته بودند تا پرونده انفجار سال 1994 مرکز یهودیان آمیا در یوینس آیرس که باعث کشته شدن 87 نفر و جراحت صدها نفر شده بود، را حل کنند که باعث خشم محافل صهیونیستی شده است.

در نامه به رئیس جمهور آمده است: "نامه را به این منظور می نویسیم تا صادقانه ناامیدی و نگرانی عمیق خود را نسبت به تصمیم دولت آرژانتین در زمینه ممانعت از حضور آقای آلبرتو نیسمان -دادستان ویژه پرونده آمیا- برای ادای شهادت دربرابر کمیته امنیت داخلی مجلس آمریکا ابراز می کنیم. قرار بود این جلسه در کمیته فرعی "کارایی و مدیریت کارایی" در روز سه شنبه 9 ژوئیه [امروز] با عنوان "تهدید به میهن: نفوذ روزافزون ایران در نیم کره غربی" انجام شود."

مرکو پرس در روز گذشته اشاره کرده بود: "این اولین بار نیست که گیلز کاربو از طرف لابی‎های طرفدار اسرائیل تحت فشار قرار می گیرد."

 

کد خبر 2093323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha