۱۸ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۶

حجت الاسلام طیبی:

تاثیر تقوا در انسان بهترین نتیجه روزه داری است

تاثیر تقوا در انسان بهترین نتیجه روزه داری است

املش – خبرگزاری مهر: امام جمعه شهرستان املش گفت: رمضان ماه رسیدن به رستگاری است بنابراین مردم باید بکوشند نتیجه روزه‌داری را بیابند که بهترین نتیجه روزه داری تاثیر تقوا در انسان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد طیبی ظهر سه شنبه در جمع مبلغان این شهرستان افزود: در فضیلت و شرافت ماه مبارک رمضان همین بس که در میان ماه های قمری تنها ماهی است که خدای تبارک و تعالی نام آن را در کتاب شریف خود ذکر کرده است.

وی تصریح کرد: رمضان در مکتب پیامبر خدا صلی الله علیه وآله وسلم ماه ضیافت خداست، در این مهمانی بزرگ الهی میزبان خداوند و بندگان مومن مهمان این دعوت الهی، ریاضت، زهد، مجاهده نفسانی و تقوا هستند.

امام جمعه املش همچنین بر ضرورت پرهیز از غیبت و دروغ در این ماه مبارک تاکید کرد و گفت: ماه رمضان کارگاه تقوا و تهذیب نفس است.

 وی با تاکید بر فلسفه روزه‌داری اظهارداشت: هر عبادتی فلسفه‌ ای دارد که تاثیرات بسزایی بر عبادت کننده می‌ گذارد و فلسفه تاثیرات روزه‌ داری بر روح، جسم و ایمان انسان است.

طیبی در ادامه با اعلام اینکه در ماه رمضان سطح تخلفات به حداقل می‌ رسد، یادآورشد: در این ماه مردم بیشتر مراقب اعمال و رفتار خود به ویژه در جامعه هستند که تمام این موارد حاصل تاثیرات تقوا بر مردم است.

کد خبر 2093373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha