۱۸ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۵۲

رامین ولایتی خبر داد:

واگذاری سهام سرخابی‌ها تا دولت بعدی بایکوت شد/ از والیبالیست‌ها تقدیر می‌شود

واگذاری سهام سرخابی‌ها تا دولت بعدی بایکوت شد/ از والیبالیست‌ها تقدیر می‌شود

مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش با اعلام این خبر که واگذاری سهام سرخابی‌ها تا دولت بعدی بایکوت شد، گفت: طبق اساسنامه جدید و بر اساس استانداردهای مدنظر پیشکسوتانی که حتی مدالی دریافت نکرده‌اند، هم به اعضای صندوق اضافه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین ولایتی مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش در نشست خبری پیش از ظهر امروز سه‌شنبه خود که در تالار مهربانی برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: طبق اقدامات صورت گرفته، حقوق دریافتی قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی 30 درصد بیشتر از آنچه وزارت کار افزایش داده است، به حساب آنها واریز می‌شود. ضمن اینکه ما به این مسائل بسنده نکرده و سعی کردیم در این مدت برنامه‌های مختلفی برای قهرمانان خصوصا پیشکسوتان ورزشی در نظر بگیریم تا از زحمات آنها تقدیر و تشکری هرچند کوچک انجام شود.

وی با بیان اینکه در یک سال حضورش در این ستمت در زمان بدرقه و استقبال از قهرمانان همه رشته‌های ورزشی برایشان برنامه‌های خاصی در نظر گرفته شد، افزود: متاسفانه در اساسنامه گذشته پیش بینی جدی برای پیشکسوتان نبوده و تنها پیشکسوتان مدال‌آور از مزایای این صندوق استفاده می‌کردند. البته در اساسنامه آینده که طی دو هفته دیگر آماده می‌شود، 11 بند مهم اصلاح شده که یکی از آنها بحث پیشکسوتان ورزشی است. قطعا بر اساس استانداردها پیشکسوتانی که حتی مدالی دریافت نکرده‌اند، هم به اعضای صندوق اضافه می‌شوند.

مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تعداد اعضای این صندوق را حدود 11 هزار عضو دانست و اظهار داشت: این اعضا از طریق ثبت نام در سایت، معرفی ادارات کل ورزش استان‌‌ها و شهرستان‌ها، فدراسیون‌ها و یا شما رسانه‌ها مشخص شده‌اند و اگر کسانی در فهرست اعضا قرار ندارند، یا نیامده‌اند و یا از سوی این نهادها به ما معرفی نشده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه از روزی که یک مدال آور یا یک پیشکسوت ورزشی به عضویت صندوق در می‌آید، مادام العمر حقوق و مزایا دریافت کرده و بعد از فوتش این مبلغ به خانواده‌اش پرداخت می‌شود، در خصوص وضعیت مرحوم پودنکی هم تصریح کرد: مرحوم پودنکی در هیچکدام از استانداردهای ما نبود اما طی مصوبه‌ای خاص، مجوز پرداخت حقوق ماهیانه به او را صادر کردیم. امروز هم طبق قانون مستمری بگیران در جمهوری اسلامی ایران، حقوق وی به خانواده‌اش پرداخت می‌شود.

ولایتی با اشاره به اینکه 2 - 3 مرتبه نامه‌ای را به فدراسیون‌ها ارسال کرد تا پیشکسوتان رشته‌های خود را معرفی کنند که تنها 3 فدراسیون به این نامه پاسخ داده، یاد آور شد: صندوق در زمان دولت آقای خاتمی بنا نهاده شد و تا به امروز فعالیت خوبی در آن صورت گرفته است. امیدوارم در دولت آقای روحانی هم نگاه ویژه‌تری به آن شود زیرا اقداماتی صورت گرفته در شان و منزلت قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی نیست. البته وظیفه ما بیشتر بوده اما توان‌مان بیش از این نیست.

وی داشتن ماهیتی درآمدزایی را شرط مهمی برای این صندوق دانست و تاکید کرد: یکی از برنامه‌های ما تاسیس بیمه ورزشی است که حداقل سالی 70-80 میلیارد برای‌مان درآمد خواهد داشت. این بیمه در بخش عمومی خدماتی مانند همه بیمه‌های کشور را ارائه می‌دهد اما در بخش تخصصی، خدماتی را ارائه می‌دهد که تاکنون وجود نداشته و مخصوص مصدومیت‌های ورزشی است. ضمن اینکه قرار بود بانک ورزشی را هم راه‌اندازی کنیم که با مصوبه شورای اقتصادی، پشت‌ در ماند. منتظریم هر وقت قانون برداشته شده و اجازه تاسیس بانک جدیدی داشته شود، در این حوزه فعالیت کنیم.

مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان یکی از نکات دیگری که در اساسنامه مورد بازنگری قرار می‌‎گیرد را بحث وضعیت مالی قهرمانان و پیشکوستان ورزشی عنوان کرد و افزود: قرار است مزایا به قهرمانان بصورت مقطعی پرداخت شود، یعنی اینکه بعد از 3 سال وضعیت ورزشکار بررسی می‌شود و اگر تشخیص داده شود او به این مزایا نیازی ندارد، این پرداختی‌ها را به یک ورزشکار دیگر که مشکلات مالی دارد، پرداخت می‌کنیم. امروز یک طلایی المپیک میلیاردها تومان سرمایه دارد و طلایی المپیک دیگر اگر یکی دو روز پرداخت حقوق و مزایایش به تعویق بیافتد، زندگی‌اش به مخاطره خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه تبعیضی در پرداخت‌ها بین مدال آوران مثلا رشته‌های کشتی و وزنه‌برداری با دیگر رشته‌های انفرادی وجود ندارد، ادامه داد: در گذشته تعادل بین پرداخت به مدال‌آوران رشته‌های تیمی و انفرادی وجود نداشت. بطور مثال مدال‌آوران کشتی و وزنه‌برداری دو برابرِ دریافتی اعضای تیم ملی فوتبال اگر قهرمان جام جهانی شوند، دریافت می‌کردند. این یک اتفاقی غیر حرفه‌ای بود که در اساسنامه جدید اصلاح خواهد شد.

ولایتی همچنین از برگزاری مراسمی ویژه و تقدیر جانانه از اعضای تیم ملی والیبال خبر داد و تاکید کرد: درخشش این عزیران کمتر از صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی نیست و حتی پر رنگ‌تر هم هست، به همین دلیل برنامه‌ ویژه‌ای برای تقدیر از آنها فارق از نتیجه‌ای که برابر آلمان کسب می‌کنند، برگزار خواهد شد.

وی به عنوان عضو هیات مدیره شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در مورد واگذاری مراکز خاص به برخی آقازاده‌ها خاطرنشان کرد: هرچند باید آقای ترکاشوند به این موارد پاسخ دهد اما نباید قصاص قبل از جنایت هم انجام دهیم. بنده قبل از ورود به این سیستم و حتی بعد از آن هم اگر موردی وجود داشت، آنها را به مراجل قضائی ارائه کردم و امیدوارم به این مسائل بصورت جدی رسیدگی شود.

مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان اضافه کرد: البته قهرمانان المپیک نباید برای ورود به یک مکان ورزشی ورودیه دهند. همچنین آکادمی ملی المپیک فضای لازم برای حضور قهرمانان همه رشته‌های ورزشی را ندارد.

وی با اشاره به اینکه ورود سیاسیون به ورزش به آن آسیب زده است، تصریح کرد: برای خصوصی کردن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیاز بود طراز آنها مثبت شود، به همین دلیل دولت قصد داشت مالکیت دو مجموعه درفشی‌فر و مرغوب‌کار را به آنها واگذار کند که با مخالفت مجلس، این طرح اجرا نشد. مجلس با این مسیر خصوصی‌سازی مخالفت کرد زیرا اگر قرار است این دو باشگاه واگذار شوند، باید خریداران آنها واقعا استقلالی و یا پرسپویلس باشند و این موضوع هم تائید شود؛ به همین دلیل واگذاری سهام آنها تا دولت بعدی بایکوت شد.

ولایتی در پایان در خصوص تسهیلات این صندوق به خبرنگاران هم گفت: در حال حاضر تنها یک گروه از خبرنگاران می‌توانند از خدمات و حق بیمه استفاده کنند اما طبق مصوبه‌ای در اساسنامه جدید، خبرنگاران، عکاسان و عوامل مربوط به بخش خبری که فعالیت بیش از 3 سال آنها از سوی انجمن نویسندگان ورزشی مورد تائید قرار گیرد، 50 درصد هزینه حق بیمه تکمیلی را از صندوق دریافت خواهند کرد.

کد خبر 2093454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha