۱۸ تیر ۱۳۹۲، ۱۶:۵۵

مهدوی‌کیا خبر داد:

طرح فوتبال پایه اجرا می‌شود/ کودکان را از پای کامپیوتر به محیط ورزشی می‌کشانیم

طرح فوتبال پایه اجرا می‌شود/ کودکان را از پای کامپیوتر به محیط ورزشی می‌کشانیم

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس و همچنین سفیر فوتبال پایه در آسیا با اعلام خبر برپایی جشنواره فوتبال و خانواده در استان تهران گفت: طرح فوتبال پایه در سراسر کشور برگزار می‌شود و بنا داریم مرحله نهایی این جشنواره را نیمه شهریورماه اجرایی کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان تهران، مهدی مهدوی‌کیا در همایش مشترک روسای حوزه‌ها و ادارات ورزش و جوانان استان تهران و مسئولان ستادی اداره کل، استعدادیابی کل کشور را از اهداف اصلی جشنواره فوتبال و خانواده برشمرد.

وی که مسئول اجرای طرح فوتبال پایه در قاره آسیاست، از اجرای این طرح در سراسر کشور خبر داد و گفت: من عضو خانواده بزرگ تهران هستم و سال‌ها به عنوان عضو تیم‌های تهرانی در رشته‌های هندبال، فوتبال و دو و میدانی در خدمت ورزش پایتخت بوده‌ام. لذا در گام اول تصمیم گرفتم که این طرح را از استان تهران شروع کنیم.

کاپیتان پیشین پرسپولیس حضور در جمع مدیران ورزش و جوانان پایتخت را فرصت مناسبی برای بیان اهداف و نحوه برگزاری این جشنواره دانست و ادامه داد: دو هفته‌ای است که در خدمت اداره کل ورزش و جوانان استان تهران هستم و با حمایت محمدحسین نژادفلاح مدیر کل و امیرحسین پیروانی، جلساتی را برگزار کردیم تا این طرح، نهایی شد و بنا داریم مرحله نهایی این جشنواره را نیمه شهریورماه برگزار کنیم.

مهدوی‌کیا با اشاره به این موضوع که جشنواره فوتبال و خانواده، ویژه رده سنی 8 تا 10 سال و 10 تا 12 سال است، افزود: برپایی این جشنواره با هدف استعدایابی و ایجاد نشاط و شادابی در خانواده‌های کودکان 8 تا 12 سال است تا بچه‌ها را که گرفتار معضل بازی‌های کامپیوتری و بی تحرکی هستند، به محیط‌های ورزشی بکشانیم.

وی گفت: اگر بتوانیم هر سال 50-60 چهره مستعد را انتخاب کرده و تحت آموزش قرار دهیم، آنها در سن 15-16 سالگی، فوتبالیست کاملی می‌شوند که می‌توانند پشتوانه فوتبال ما باشند، پشتوانه‌ای که امروز آنرا از دست داده‌ایم.

مهدوی‌کیا از مدیران ادارات حوزه‌ها و شهرستان‌های تابعه دعوت کرد تا با یک فراخوان عمومی، زمینه حضور بچه‌های سنین 8 تا 12 ساله را در این جشنواره فراهم آورند. این افراد سوای بازیکنانی هستند که در مدارس فوتبال تحت آموزش قرار دارند و باید آنها را از کوچه‌ها و خیابان‌ها جمع آوری کرد، البته استعدادیاب‌ها نیز به حوزه‌ها و شهرستان‌ها اعزام می‌شوند و مرحله اول این جشنواره در هر حوزه و شهرستان برگزار خواهد شد.

وی در پایان، تقدیر از بزرگان ورزش پایتخت را کار ارزشمندی توصیف کرد و از ابتکار اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در تجلیل از مدیران و معاونان اسبق و پیشکسوتان عرصه مدیریتی ورزش، قدردانی کرد.

در این همایش، روسای ادارات حوزه و شهرستان‌ها، ضمن استقبال از برگزاری این جشنواره، آمادگی خود را برای برگزاری این رقابت‌ها اعلام کردند که در این بین، شهرستان ری با 100 تیم، جشنواره فوتبال و خانواده را برگزار خواهد کرد.

کد خبر 2093734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha