۱۸ تیر ۱۳۹۲، ۱۸:۴۴

بحرانی خبر داد:

تشديد نظارت بهداشتي بر عرضه فرآورده‌هاي خام دامي در ماه مبارك رمضان

تشديد نظارت بهداشتي بر عرضه فرآورده‌هاي خام دامي در ماه مبارك رمضان

بوشهر - خبرگزاری مهر: مديركل دامپزشكي استان بوشهر از تشديد نظارت بهداشتي بر عرضه فرآورده‌هاي خام دامي در ماه مبارك رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر مرتضي بحراني عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  با نزديك شدن به ايام مبارك رمضان فعاليت‌ اكيپ‌هاي نظارت بهداشتي دامپزشكي در دو شيف كاري صبح و بعد از ظهر دنبال خواهد شد.

مديركل دامپزشكي استان بوشهر ادامه داد: با نزديك شدن به ايام مبارك رمضان نظارت بهداشتي بر عرضه فرآورده‌هاي خام دامي در استان بوشهر شدت مي‌گيرد

وی افزود: در همين راستا از ابتداي ماه مبارك رمضان به‌ صورت روزانه و در دو شيف كاري صبح و بعداز ظهر تعداد 24 اكيپ ثابت و سيار نظارت بهداشتي دامپزشكي متشكل از 37 نفر دكتر دامپزشك و كارشناس نظارت بهداشتي فعاليت خواهند داشت.

بحراني افزود: از تمام شهروندان درخواست داريم تا با توجه به فرا رسيدن ماه مبارك رمضان، فصل گرما و امكان افزايش شيوع انواع بيماري‌هاي مشترك بين انسان و دام از قبيل تب مالت(بروسلوز)، كيست هيداتيد، تب خونريزي دهنده كريمه-كنگو CCHF و ... در اثر مصرف فرآورده‌هاي خام دامي غيرمطمئن و كشتار غيرمجاز دام نكات بهداشتي را رعايت كنند.

وی افزود: كشتار غيرمجاز دام، به ويژه در معابر عمومي، عرضه گوشت فاقد مهر دامپزشكي و خارج از يخچال. عرضه گوشت از پيش چرخ شده و عرضه مرغ و قطعات آن شامل، جگر و سنگدان به صورت فله‌اي اكيداَ ممنوع بوده و لازم است مرغ و آلايش آن به صورت بسته‌بندي و مشخصات كامل عرضه شود.

مديركل دامپزشكي استان بوشهر اذعان داشت: براي جلوگيري از ابتلا به تب مالت (بروسلوز) فرآورده‌هاي لبني مورد نياز را حتماً از مراكز مجاز تهيه كرده و در هنگام مصرف فرآورده‌هاي بسته‌بندي شده به تاريخ توليد و انقضاي محصول توجه كنند. هنگام خريد ماهي تازه دقت شود كه عرضه آن در كنار پودر يخ انجام شود.

وی اظهار داشت: با توجه به نقش سلامت فرآورده‌هاي خام دامي در سلامت و بهداشت عمومي جامعه، گروه‌هاي ويژه نظارتي اين اداره كل همزمان با فصل گرما، عمليات بازديد از تمامي مراكز توليد، نگهداري و عرضه فرآورده‌هاي فوق اعم از مراكز بسته‌بندي گوشت و آلايش دامي، رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها، تمام اماكن عرضه گوشت سفيد و قرمز در سطح استان را شدت بخشيده است.

بحرانی گفت: در اين راستا و برای اجراي بهتر نظارت‌ها، از تمام هم استاني‌ها درخواست مي‌شود در صورت مشاهده تخلف‌ها در حوزه مرتبط با فرآورده‌هاي خام دامي مراتب را در شهر بوشهر با مركز پاسخگويي اداره كل دامپزشكي و شبكه دامپزشكي شهرستان بوشهر و در شهرستان‌ها با شبكه دامپزشكي شهرستان در ميان گذاشته تا برخوردهاي قانوني و لازم با متخلفين صورت گيرد.

مديركل دامپزشكي استان بوشهر افزود: سامانه پيام كوتاه اداره كل دامپزشكي استان نيز به شماره 30002849 آماده دريافت پيام‌هاي مردمي در زمينه‌هاي ياد شده است.

کد خبر 2093830

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha