۱۹ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۵۳

هنرمندان برای طراحی مجسمه‌های شهری فراخوانده شدند

هنرمندان برای طراحی مجسمه‌های شهری فراخوانده شدند

سازمان زیباسازی شهر تهران فراخوان طراحی مجسمه های شهری را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فراخوان طراحی مجسمه‌های شهری فعالیت تازه در سال 1392 سازمان زیباسازی شهر تهران است و به همین منظور سازمان زیباسازی شهر تهران از تمامی هنرمندان دعوت کرده تا طرح‌ها و پیشنهادهای خود را در زمینه مجسمه‌سازی شهری را با رویكردهای متنوع ارائه کنند.

در این فراخوان آمده است: طرح‌ها و پیشنهادهای می‌توانند برای تمامی فضاها و محیط‌های شهر تهران اعم از میادین، معابر، پاركها، آب‌نماها و سایر فضاهای عمومی شهری باشند و پیشنهادهای هنرمندان می‌تواند شامل ایده‌های متنوع، موضوعات مرتبط با فضاهای عمومی متناسب با ویژگی‌های عمومی و اختصاصی پروژه‌های شهری، مبتنی بر فرهنگ بومی، ایرانی، اسلامی و با رعایت آداب و عرف اجتماعی باشند.

علاوه بر این طرح ها و پیشنهادهای هنرمندان می‌تواند همه موضوعات اعم از موضوعات آزاد و یا مرتبط با مناسبت‌ها، اعیاد مذهبی و ملی را در بر بگیرد و همچنین طرح ها می‌توانند با رویكرد دائمی یا ماندگار و موقت یا میرا ارائه شوند. شیوة طراحی آثار نیز می‌تواند فیگوراتیو (رئال یا انتزاعی)، آبستره یا انتزاعی، آثار چیدمانی و محیطی باشد.

همچنین آثار منتخب در مرحله اول و دوم از اولویت زمانی برای اجرا در سال جاری برخوردارند. اما اجرای طرح‌های منتخب، منوط به انجام توافقات نهایی با هنرمند و مكان‌یابی قطعی خواهد بود.

هنرمندان در زمان ثبت‌نام می‌بایست توجه داشته باشند که ابعاد ماكت بین 25 تا 70 سانتیمتر پذیرفته می‌شود، پیشنهاد مكان نصب مجسمه توسط هنرمند، الزامی است و عدم ارائه جانمایی صحیح در رد یا انتخاب طرح مؤثر است و تكنیك اجرا و ابعاد دقیق مجسمه مشخص شود.

داوری قطعی صرفاً از روی ماكت انجام می‌شود و در صورت تمایل برخی هنرمندان برای ارائه تصویر یا فایل سه بعدی، طرح‌ها به صورت جداگانه مورد ارزیابی داوری قرار خواهند گرفت و در صورت رأی مثبت داوران، ارائه ماكت برای تصمیم‌گیری نهایی الزامی است.

نتایج داوری هر مرحله به فاصله 10 روز پس از پایان مهلت ثبت‌نام، در سایت سازمان زیباسازی (www.zibasazi.ir) اعلام خواهد شد و همه ماكت‌ها حداكثر تا 20 روز پس از اعلام نتایج هر مرحله عودت داده می شود.

شورای داوری متشكل از 5 تا 7 نفر از صاحب نظران در زمینه مجسمه‌سازی، هنرهای شهری و معماری خواهد بود و اسامی داوران هر مرحله دست كم 10 روز قبل از زمان ثبت‌نام هر مرحله اعلام خواهد شد.علاقه مندان برای شرکت در این فراوخوان می توانند ماكت طرح پیشنهادی خود را به همراه سایر اطلاعات مورد نیاز به دبیرخانه به نشانی تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان شهید وفامنش، خیابان جمالی‌ شرقی، پلاك 12، مركز فعالیتهای مجسمه‌سازی تهران ارسال کنند.

کد خبر 2094170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha