۱۹ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۵۳

لاریجانی در نشست با هیات رئیسه فوتبال؛

مجلس آماده اصلاح قوانین برای رشد فوتبال است/ در ورزش نباید نگاه سیاسی حاکم شود

مجلس آماده اصلاح قوانین برای رشد فوتبال است/ در ورزش نباید نگاه سیاسی حاکم شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیدگاه حاکم بر ورزش نباید اسیر سیاسی کاری‌ شود، گفت: مجلس آمادگی دارد از پیشنهادات مدون، حرفه‌ای و علمی فدراسیون فوتبال در زمنیه رفع خلاءهای قانونی برای اعتلای ورزش فوتبال حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی در حاشیه دیدار با اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، ضمن بیان مطلب فوق تصریح کرد: پیشرفت‌ها و کارهای خوبی که در فدراسیون فوتبال انجام گرفته باید پایه‌ای برای نهادینه کردن موفقیت در مسابقات ورزشی باشد و ما در این زمینه خیلی نباید قائل به بخت و اقبال در پیروزی‌هایمان باشیم.

وی با قدردانی از مدیریت علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال، افزود: پیشرفت‌ها و موفقیت‌هایی که در روزهای گذشته در فوتبال و سایر ورزش‌هایی نظیر والیبال به وجود آمد، مردم را خوشحال کرد و نشاط اجتماعی خیلی خوبی برای مردم به وجود آورد که ارزش بسیار زیادی دارد، خصوصا اینکه این نشاط بعد از گرفتگی‌هایی بود که در مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به وجود آمده بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حاکم بودن نگاه حرفه‌ای، دقیق و علمی در امر ورزش به ویژه فوتبال، ادامه داد: در ورزش نباید نگاه سیاسی حاکم شود و حضور افراد در بخش‌های مختلف آن باید بر اساس لیاقت و شایسته‌سالاری صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات در برخی باشگاه‌ها و مدیریت‌های ورزشی افرادی قبول مسئولیت می‌کنند که حضورشان چندان ضروری نیست و بنا به تخصص خود می‌توانند در جاهای دیگر خدمت مفیدتری کنند. همچنین نخستین مساله بخش ورزش این است که با نگاه درازمدت به آن نگریسته شود و در این رهگذر افرادی که ذی‌فن هستند در آوردگاه مدیریتی ورزش وارد شوند.

لاریجانی با تاکید بر خلا قوانین در برخی بخش‌های ورزش، افزود: مجلس آمادگی آن را دارد که در هر کجا خلا قانونی احساس شود، پیشنهادات مسئولان ورزشی به ویژه اهالی فوتبال را به صورت مدون دریافت و آن را مورد بررسی قرار دهند.

وی خطاب به هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، خاطرنشان کرد: اگر نگاهتان به مقوله فوتبال یک نگاه حمایتی است معتقدیم این رشته باید از لحاظ درآمدی سرپا بایستد، باید راهکارهای متناسب با این موضوع را ارائه کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی فشارها از سوی فدراسیون جهانی فوتبال برای مستقل اداره شدن باشگاه‌های ورزشی، تاکید کرد: این فشارها کمک می‌کند که روند فوتبال به سمت روند منطقی‌تری حرکت کند و اگر بتوانیم باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال را در سطحی تعریف کنیم که بتوانند با راهکارهای موجود روی پای خودشان بایستند، کار خوبی است.

وی با تاکید بر نقش حمایتی مجلس از ورزش فوتبال، در ادامه اظهار داشت: مجلس می‌تواند قوانین مبنی بر تقسیم درآمدهای فوتبال و مباحثی نظیر حق امتیاز عادلانه را پوشش دهد و این رشته ورزشی را به سمت تعالی بیشتر سوق دهد.

لاریجانی با تاکید بر راهکارهای دیگر مواجهه با فشارهای فدراسیون جهانی فوتبال برای درآمدهای مستقل باشگاه‌های این رشته ورزشی ادامه داد: البته بسیاری از بخش‌هایی که درآمدهای باشگاه‌های ورزشی را تقبل می‌کنند، و در اذهان از آنها به عنوان نهادهای دولتی یاد می‌شود، طبق اصل ۴۴ قانون اساسی خصوصی‌سازی شده‌اند و درصد قابل توجهی از سهام آنها نزد بخش خصوصی است که با این تقریر می‌توان بخش‌هایی از اداره فوتبال را دولتی ندانست.

وی یادآور شد: در عرصه ورزش به ویژه ورزش فوتبال باید با یک نگاه عمیق بر روی ورزش عمومی سرمایه‌گذاری بیشتری کرد چراکه این وجه از ورزش می‌تواند عقبه خوبی برای ورزش حرفه‌ای کشور باشد. مقوله ورزش در کشور یک امر جدی است که در حوزه‌های سلامت و نشاط اجتماعی می‌تواند اثربخش باشد و نمادی از اقتدار ملی کشور در عرصه‌های بین‌المللی تلقی شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ظرفیت مجلس برای حمایت از ورزش را ظرفیت مطلوبی عنوان کرد و گفت: فراکسیون ورزش مجلس، فراکسیونی پویا و فعال است که تعامل مناسب میان مسئولان ورزشی با این فراکسیون می‌تواند زمینه‌ساز اتفاقات خوبی در عرصه ورزش کشور باشد.

کد خبر 2094513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha