۲۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۱۱

گزارش خبری/

لزوم رفع مشکلات گازکشی و تسریع در اجرای عملیات گازرسانی در بوشهر

لزوم رفع مشکلات گازکشی و تسریع در اجرای عملیات گازرسانی در بوشهر

بوشهر - خبرگزاری مهر: استان بوشهر از بیشترین میزان تولید گاز کشور برخوردار است ولی هنوز بسیاری از نقاط و به‌ویژه در روستاهای استان بوشهر از داشتن نعمت گاز خانگی محروم هستند و می‌طلبد که مسئولان ذی‌ربط با رفع موانع و مشکلات اجرای عملیات گازرسانی، زمینه را برای استفاده همه مردم از نعمت گاز طبیعی فراهم سازند.

به گزارش خبرنگار مهر، گازرسانی در استان بوشهر طی سال‌های اخیر شتاب گرفته است و بسیاری از شهرهای استان بوشهر و بخش قابل توجهی از روستاهای استان بوشهر از نعمت گاز برخوردار هستند ولی هنوز هم مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

عملیات گازرسانی در برخی از روستاها و شهرهای استان بوشهر به کندی پیش می‌رود و همین موضوع مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کند و مردم خواستار تسریع در اجرای پروژه‌های گازرسانی هستند.
به همین منظور نشستی با حضور مسئولان شرکت گاز استان بوشهر و شهرستان دشتستان و شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر وحدتیه در دفتر مرکزی نماینده دشتستان در شهر برازجان برگزار شد.

در این نشست مشکلات و موانع گازکشی و تاخیر در اجرای عملیات گازرسانی به برخی از شهرها و روستاها بررسی شده و طرفین بر اجرای هرچه سریعتر این عملیات تاکید کردند.

حسینی مدیرعامل شرکت گازاستان بوشهر، رحمانی معاون بهره برداری، بهزادی رئیس اجرای طرح‌های استانی، سملی مسئول حراست گاز استان، میرشکاری رئیس اداره گاز شهرستان دشتستان، صفایی شهردار وحدتیه، علیپور رئیس شورای اسلامی و موسوی عضو شورای اسلامی شهر وحدتیه دراین نشست حضور داشته و به بیان دیدگاه ها و راهکارهای خود پرداختند.

گزارش گازرسانی به شهرها و روستاها، رفع موانع گازکشی در برخی از مناطق، تعامل با شهرداری‌ها به‌منظور تسطیح و بازسازی معابر تخریب شده، اجرای پروژه‌ها با سرعت بیشتر و لزوم همکاری دستگاه‌های مختلف و پیگیری نماینده مجلس از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این جلسه دو ساعته بود.

نصب 37 هزار انشعاب گاز در دشتستان/ بهره‌مندی 57 درصد مردم

رئیس اداره گاز دشتستان گزارشی از روند گازرسانی در محلات مختلف شهر برازجان و شهرها و روستاهای مختلف ارائه کرد و گفت: گازرسانی به مردم در این شهرستان با تلاش مسئولان با کیفیت و شتاب خوبی در دست اجراست.

حسین میرشکاری افزود: از سال 88 تاکنون بیش از 180 کیلومتر گازکشی انجام گرفته است و همکاران و پیمانکاران برای گازرسانی به شهرها، روستاها و محلات مختلف در تلاش هستند و تیم‌های نگهداری و تعمیرات نیز آماده و فعال هستند.

این مسئول به ذکر دلایل کندی اجرای برخی پروژه‌ها اشاره و یادآور شد: گازکشی به کوچه‌های برخی از محلات شهر برازجان درحال انجام است؛ رایزنی‌های لازم انجام گرفته و با صدور مجوزهای لازم، گازرسانی به شهرها و روستاهای بخش بوشکان نیز به‌زودی انجام خواهد گرفت.

میرشکاری اذعان داشت: هم اکنون 37هزار انشعاب گازخانگی معادل 57درصد درحال استفاده ازنعمت گازهستند؛ همچنین سه ایستگاه گاز CNG درشهر برازجان وجوددارد و درشهرهای شبانکاره وسعدآبادنیز ایستگاههای CNG فعال هستند.

وی از پیگیری های قبلی نماینده دشتستان به‌منظور مرتفع سازی مشکلات گازرسانی به محلات شهر و موافقت دولت با گازرسانی به خش بوشکان قدردانی کرده و از برگزاری نشست‌های متعدد با شهرداری‌ها و برطرف شدن مشکلات موجود در همکاری با شهرداران خبر داد.

اجرای سه هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در استان بوشهر

پس از ارائه درخواست ها ومطالباتی توسط شهردار واعضای شورای اسلامی شهر وحدتیه درخصوص توقف روند گازرسانی، مدیرعامل شرکت گازاستان مطالبی ارائه کرد.

غلام‌عباس حسینی اظهار داشت: گازرسانی از آرزوهای دیرینه مردم استان بوشهر بود که در دولت نهم و دهم این آرزو محقق شد و حمایت دولت و مسئولان ارشد استان در این امر نقش مهمی داشت.

مدیرعامل شرکت گازاستان بوشهر افزود: علاوه بر گازرسانی به شهرها و روستاها، گازرسانی به شهرک‌های صنعتی و شرکت‌های بزرگ هم در دستور کار شرکت گاز بوده و روند این امر مطلوب گزارش شده است.

حسینی با اشاره به اسنکه با اجرای حدود سه هزار کیلومتر شبکه گازرسانی بسیاری از شهرها و روستاهای استان بوشهر گازدار شدند، گفت: از این میزان شبکه گذاری، بالغ بر یک‌هزار و 924 کیلومتر در شهرها و 993 کیلومتر نیز در روستاها اجرا شده است.

29شهر و 106 روستای استان بوشهر گازدار هستند

وی در ادامه بیان داشت: هم اکنون 29شهر و 106 روستای استان بوشهر از نعمت گاز برخوردارند که این میزان به سرعت در حال افزایش است و تا پایان امسال به 140 روستا می‌رسند.

مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر یادآور شد: با گازدار شدن این میزان شهر و روستا بالغ بر 78درصد از جمعیت شهری و قریب به 40درصد از جمعیت روستایی تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته است.

حسینی همچنین افزود: تا کنون بالغ بر 78 هزار انشعاب نیز در سراسر استان نصب و اجرا شده، به طوری که حجم فعالیت‌های گازرسانی صورت گرفته در استان از شتاب بالایی برخوردار است که امید می‌رود این روند همچنان تداوم یابد.

وی باتقدیر از حسن توجه وپیگیری های نماینده دشتستان در مرکز کشور از طریق وزارت نفت و کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: شرکت گاز وظیفه خود می‌داند  به تمام نقاط استان خدمات‌رسانی کند به همین دلیل گازرسانی در شهرها و روستاها را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

گازرسانی به برخی نقاط کند است/ لزوم تسریع در اجرای پروژه‌های گازرسانی

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و تقدیر از تلاش‌های مسئولان گاز، اذعان داشت: آمادگی هرگونه همکاری و پیگیری برای برطرف شدن مشکلات و بهره‌مندی مردم از امکانات کشوری را داریم.

حجت الاسلام سیدمهدی موسوی نژاد افزود: شرکت گاز استان بوشهر در چند سال اخیر خدمات ارزشمندی به مردم ارائه کرده و امیدواریم این خدمات تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه حجم و کیفیت خدمات شرکت گاز استان بوشهر در شهرها و روستاهای استان بوشهر بیشتر از گذشته بوده و این امر رضایت خاطر شهروندان را فراهم کرده است گفت: گازرسانی به برخی از نقاط که به کندی انجام می شود یا متوقف شده است باید باشتاب بیشتری ادامه پیداکند.

عضو کمیسیون انرژی درباره پرداخت خسارات و هزینه‌های روکش آسفالت نیز متذکر شد: بهتر است با تعامل بین گاز و شهرداری، هزینه‌ها را اداره گاز پرداخت کند، زیرا اداره گاز بودجه خود را از وزارت نفت ولی شهرداری از محل عوارض شهروندان دریافت می‌کند پس بهتر است بودجه از منابع ملی در اختیار شهر قرار بگیرد.

موسوی نژاد تاکید کرد: همه دستگاه‌های مربوطه باید در این امرمهم همکاری کرده و با امکانات و توان موجود برای رشد و توسعه شبکه گازرسانی شهرستان دشتستان بهره ببرند.

کد خبر 2094707

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha