۲۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۳۴

آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

لزوم جلوگیری از ورود کالاهای تولیدی در استان بوشهر از سایر استانها

لزوم جلوگیری از ورود کالاهای تولیدی در استان بوشهر از سایر استانها

بوشهر - خبرگزاری مهر: نماينده مقام معظم رهبري در استان و امام جمعه بوشهر بر لزوم جلوگیری از ورود کالاهای تولیدی موجود در استان از سایر استانها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری عصر پنجشنبه در نشست با مسئولان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در زمان گذشته به عنوان قطب تجاری و اقتصادی ایران محسوب می‌شد، اظهار داشت: بوشهر با موقعیت خاص استراتژیک خود نگین اقتصاد حوزه خلیج فارس بوده است.

وی در ادامه سخنان خود، سوء مدیریت دولتهای قبل از انقلاب و عدم نگاه کارشناسانه و دانش بنیان به حوزه تجارت و خلیج فارس را باعث لطمه خوردن بازرگانی، تجارت و اقتصاد بوشهر دانست.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر، با بیان اینکه استان بوشهر توانایی رقابت با تمام کشورهای حوزه خلیج فارس را دارد، عنوان کرد: طراحی نقشه جامع توانمندی‌های استان با نگاه بین المللی ضروری به نظر می رسد.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با اشاره به جایگاه منطقه ویژه اقتصادی در عرصه هندسه اقتصاد هر نظام، بیان داشت: منطقه ویژه اقتصادی به معنی جغرافیای دانش بنیان توسعه و پیشرفت اقتصاد هر نظام است.

وی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی، آلبوم توسعه و پیشرفت اقتصاد یک منطقه است؛ از این رو باید در مناطق ویژه با ایجاد ظرفیت‌های بین المللی و جذب و بهادادن به سرمایه گذاران شرایط زیرساختی و سودآوری کلان اقتصادی استان را فراهم کرد.

آيت الله صفايي بوشهري با تأکید بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ تشویق سرمایه گذاران اقتصادی در استان، اظهار داشت: مسئولان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر باید در صدد ارتباط و تعامل سازنده با مسئولین شهرک های صنعتی سایر استان ها باشند.

نماينده مقام معظم رهبري در استان و امام جمعه بوشهر در پایان به ضرورت جلوگیری از ورود کالاهای تولیدی موجود در استان از سایر استاها شد و خواستار استفاده همه مردم استان از محصولات تولیدی درون استانی شد.

کد خبر 2095062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha