۲۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۵۷

نوروزی اعلام کرد:

برنامه های اداره اوقاف استان قزوین در ماه مبارک رمضان

برنامه های اداره اوقاف استان قزوین در ماه مبارک رمضان

قزوین- خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: محفل ترتیل و جزء خوانی در امامزاده ها، پخش زنده مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم از شبکه های سراسری و استانی، پاسخگویی به سوالات روز، سلسله مباحث سبک زندگی، محفل مناجات" شب نشینی با خدا" در حرم انبیاء قزوین و مناجات رمضان در طبیعت کوهستانی آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) باراجین از برنامه های ویژه ماه رمضان در اماکن مقدسه است.

حجت الاسلام مصطفی نوروزی در خصوص ویژه برنامه های رمضان در مراکز مذهبی و امامزاده های استان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان محفل مناجات و ترتیل خوانی در آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) قزوین برگزار می شود.

وی افزود: ویژه برنامه استقبال از ماه مبارک رمضان، غباروبی و عطرافشانی ضریح مطهر، برگزاری مراسم مناجات و قرائت دعای افتتاح، مراسم ویژه خواهران، جلسات قرائت و تفسیر ویژه خواهران، جلسات ترتیل خوانی و جزءخوانی، قرائت و تفسیر ویژه براداران از ساعت 22 الی 23 هر شب، اقامه نماز جماعت، سخنرانی مذهبی و بیان احکام شرعی، اطعام روزه داران، ویژه برنامه های تولد امام حسن(ع)، لیالی قدر، شهادت حضرت علی (ع) و اقامه نماز عید فطر از برنامه های شاخص در امامزاده حسین(ع) در ایام ماه مبارک رمضان است.

مراسم ترتيل و جزء خواني قرآن کريم در قزوين برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: همچون سنوات گذشته و برای چهارمین بار مراسم ترتيل و جزء خواني قرآن کريم توسط اداره کل اوقاف و امورخیریه با همکاری صدا وسيما و اداره کل تبليغات اسلامي استان با حضور اساتيد برتر و مجرب قرآن برگزار می شود.

وی افزود: اين مراسم امسال با حضور اساتيد مجرب و برتر استان قزوين به مدت 30 روز از اولين روز ماه مبارک رمضان در حسينيه آستان مقدس امامزاده حسين(ع) آغاز شده و به صورت زنده از شبکه استاني پخش مي شود.

  
 

این مسئول تصریح کرد: اين مراسم هر روز از ساعت 17:30 آغاز شده و به مدت يک ساعت از ساعت 18 الي 19در حسينيه آستان مقدس امامزاده حسين(ع) برگزار مي شود و تمامی مردم قرآن دوست و ولايي استان می توانند در اين محفل قرآنی شرکت کنند.

حجت الاسلام نوروزی ضمن تشکر از معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت: تاکنون بیش از 100 متر بنر و پوستر در سطح میادین، امامزادگان و مساجد استان نصب و توزیع شده و بیش از سه هزار پيامک دعوت به شهروندان قزويني و گروه های هدف این اداره کل برای حضور در مراسم ماه رمضان ارسال شده است.

پخش زنده مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم از شبکه های سراسری و استانی

نوروزی تصریح کرد: مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم استان قزوین از شبکه های سراسری و استانی به صورت زنده پخش می شود.

وی افزود: طبق هماهنگی های صورت گرفته با صداوسیمای مرکز قزوین همچون سنوات گذشته برای چهارمین بار متوالی مراسم ترتیل خوانی قران کریم در حسینیه امامزاده حسین(ع) برگزار و به صورت زنده از شبکه استانی پخش می شود و شش روز از این مراسم علاوه بر پخش زنده استانی به صورت زنده از شبکه سراسری شما نیز پخش می شود.

نوروزی ضمن تقدیر و تشکر از صداوسیمای استان قزوین در خصوص پوشش مطلوب برنامه های ماه مبارک رمضان گفت: تاکنون بیش از 35 ساعت پخش زنده برنامه های مناسبتی، فرهنگی قرآنی، مذهبی از شبکه های سراسری و استانی صورت گرفته است.

حضور مدیر کل اوقاف استان قزوین در برنامه زنده رادیویی فراسو

حجت الاسلام نوروزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین به منظور تشریح برنامه های طرح تابستانی نشاط معنوی و ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان و همچنین پاسخگویی به سوالات روز از ساعت 11 الی 12 با حضور در برنامه زنده رادیویی شبکه قزوین با عنوان فراسو به سوالات شنوندگان رادیو پاسخ گفت.

سلسله مباحث سبک زندگی از منظر مقام معظم رهبری(مدظلّله العالی)در امامزاده حسین(ع) قزوین

حجت الاسلام احمد باقری مدیریت آستان مقدس امامزاده حسین(ع) در خصوص دیگر برنامه های ویژه رمضان اظهارداشت: سلسله مباحث سبک زندگی از منظر مقام معظم رهبری(مدظلّله العالی) در امامزاده حسین(ع) قزوین در ماه مبارک رمضان هم برگزار می شود.

مدیریت آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین بیان کرد: غباروبی و عطرافشانی آستانه مقدسه و اجرای برنامه استقبال از ماه مبارک رمضان، برگزاری مراسم مناجات و قرائت دعای افتتاح، جلسات روخوانی و روان خوانی و تفسیر ویژه خواهران، اقامه نماز جماعت، بیان احکام شرعی و همچنین سلسله جلسات سخنرانی مذهبی با موضوع بیان سبک زندگی از منظر مقام معظم رهبری (مدظلّله العالی) درشب های ماه مبارک رمضان از ساعت 22 الی 23 از برنامه های این آستان مقدس است.

وی همچنین گفت: پخش زنده مراسم ترتیل خوانی و جزءخوانی قرآن کریم با حضور قاریان برجسته استانی و کشوری و ویژه برنامه های تولد امام حسن(ع)، لیالی قدر، شهادت حضرت علی (ع) و اقامه نماز عید فطر از شبکه های شراسری و استانی و همچنین  اطعام روزه داران از برنامه های شاخص این امامزاده در ایام ماه مبارک رمضان است.


30 شب مناجات با عنوان "فرصت بندگی " در امامزاده زبیده خاتون(س) قزوین

حسین بهزادپور عضو هیئت امناء امامزاده زبیده خاتون(س) در تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان در این آستان مقدس اظهارداشت: علاوه بر برنامه های سنتی و ماهانه این آستان مقدس همچون ماه های گذشته قمری شاهد برپایی جلسات جزء خوانی، قرائت و تفسیر قرآن کریم در این آستان از ساعت 22 تا 23 شب و هستیم همچنین ویژه برنامه مناجات سحر به مدت 30 شب از ساعت از ساعت 1:30 دقیقه بامداد تا سه بامداد برقرار است.

وی افزود: سلسله جلسات مهدویت توسط آیت الله اسلامی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در شب های پنجشنبه (چهارشنبه شب ها ) از ساعت 22:15 الی 23 برگزار می شود.

بهزادپور یادآورشد: ویژه برنامه تولد کریمه اهل بیت(ع)، لیالی قدر، شهادت حضرت امیر(ع) و اقامه نماز عید فطر از دیگر برنامه های این آستان مقدس است.

شب نشینی با خدا در حرم انبیاء قزوین

به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان محفل مناجات با عنوان شب نشینی با خدا در حرم چهار انبیاء قزوین برگزار می شود.

علیرضا ذوالقدر عضو هیئت امناء حرم چهار انبیاء قزوین در تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان این آستان مقدس اظهارداشت: برنامه های فرهنگی به صورت ویژه در ماه مبارک رمضان با حضور بانوان استان قزوین و برپایی مراسم معنوی و مذهبی برگزار می شود.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان 30 شب محفل انس با قرآن کریم و مناجات از ساعت 23 با عنوان" شب نشینی با خدا" در حرم چهار انبیاء برگزار می شود.

ذوالقدر بیان کرد: برپایی جشن میلاد امام حسن(ع)، مراسم لیالی قدر و ویژه برنامه شهادت حضرت علی(ع) و اقامه نماز عید سعید فطر از دیگر برنامه های این آستان مقدس است.

برگزاری مراسم جزءخوانی در امامزاده بی بی شهربانو(س)

محمد خیرخواه از امناء آستانه مقدسه بی بی شهربانو در تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان گفت: ویژه برنامه های ماه مبارک این آستانه مقدسه با غباروبی و استقبال از ماه مبارک رمضان با حضور خیل عظیم زوار این آستان مقدس آغاز شده و برگزاری نماز جماعت، سخنرانی مذهبی و بیان احکام شرعی، جلسات جزءخوانی و قرائت و تفسیر قرآن ویژه خواهران در عصرها و ویژه برادران از ساعت 22 الی 23 ، ویژه برنامه تولد امام حسن(ع)، شهادت حضرت علی(ع)، لیالی قدر، اقامه نمازعید فطر و جمع آوری فطریه از دیگر برنامه های این آستان مقدسه است.

مناجات رمضان در طبیعت کوهستانی آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) باراجین

حسن گلابگیر از اعضاء هیئت امنای آستان مقدس امامزاده اسماعیل قزوین در این خصوص گفت: با توجه به اینکه این آستان مقدس در منطقه کوهستانی و خوش آب و هوای شمال قزوین واقع شده است شاهد حضور خیل عظیم زوار و روزه داران این ماه مبارک در این آستان به ویژه در لحظه افطار هستیم و به همین منظور با برنامه ریزی های انجام شده اقدام به برپایی ضیافت افطاری در حد توان برای روزه داران کرده ایم.

وی اظهارداشت: برپایی ویژه برنامه از 30 دقیقه قبل از اذان مغرب در جوار امامزاده، برپایی نمازهای جماعت سه گانه، جلسات تفسیر، روخوانی، روان خوانی قرآن کریم، سخنرانی مذهبی، بیان احکام شرعی، ویژه برنامه های تولد امام حسن (ع)، لیالی قدر، شهادت حضرت علی(ع)، اقامه نماز عید فطر و دریافت فطریه از دیگر برنامه های این آستان مقدس است.

تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان آستان مقدس امامزاده سلطان سید محمد(ص) قزوین

بنابر این گزارش برگزاری ویژه برنامه استقبال از ماه مبارک رمضان ، غباروبی و عطرافشانی ضریح معطر ، برگزاری مراسم مناجات و قرائت دعای افتتاح، جلسات قرائت و تفسیر ویژه خواهران، جلسات جزءخوانی، قرائت و تفسیر ویژه براداران از ساعت 22 الی 23 هر شب، اقامه نماز جماعت، بیان احکام شرعی، اطعام روزه داران، ویژه برنامه های تولد امام حسن(ع)، لیالی قدر، شهادت حضرت علی (ع) و اقامه
نمازعید فطر از برنامه های شاخص این امامزاده در ایام ماه مبارک رمضان است.

بیان سبک زندگی در ماه رمضان در آستانه مقدسه امامزاده حلیمه خاتون(س) قزوین

توکل مدیریت آستانه مقدسه امامزاده حلیمه خاتون(س) قزوین در تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان این آستانه اظهارداشت: غبار روبی و عطرافشانی آستانه مقدسه، برگزاری مراسم مناجات و قرائت دعای افتتاح، جلسات روخوانی و روان خوانی و تفسیر ویژه خواهران، جلسات جزءخوانی، قرائت و تفسیر ویژه براداران از ساعت 22 الی 23 هر شب و همچنین اقامه نماز جماعت، بیان احکام شرعی، سخنرانی مذهبی با بیان سبک زندگی در ماه رمضان اطعام روزه داران، ویژه برنامه های تولد امام حسن(ع)، لیالی قدر، شهادت حضرت علی (ع) و اقامه نماز عید فطر از برنامه های شاخص این امامزاده در ایام ماه مبارک رمضان است.

برگزاری مراسم سخنرانی مذهبی و ترتیل خوانی قرآن کریم در امامزاده آمنه خاتون(س) قزوین


حیدر عباسی از امناء این آستانه مقدسه در تشریح برنامه های ماه مبارک در این امامزاده اظهارداشت: علاوه بر برنامه های سنتی و ماهانه این آستان مقدس همچون ماه های گذشته قمری شاهد برپایی جلسات ترتیل خوانی و جزء خوانی، قرائت و تفسیر قرآن کریم در این آستان ویژه خواهران در عصرها و صبح ها و ویژه برادران از ساعت 22 تا 23 شب هستیم.

وی بیان کرد: ویژه برنامه تولد کریمه اهل بیت(ع)، لیالی قدر، شهادت حضرت امیر(ع) و اقامه نماز عید فطر، بیان احکام شرعی، سخنرانی مذهبی و اطعام از دیگر برنامه های این آستانه مقدسه در ماخ رمضان است.

تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان آستان مقدس امامزاده علی (ع) قزوین

خارکن عضو هیئت امنای امامزاده علی در تشریح برنامه های این آستان مقدس اظهارداشت: برگزاری ویژه برنامه استقبال از ماه مبارک رمضان، غباروبی و عطرافشانی ضریح معطر، برگزاری مراسم مناجات و قرائت دعای افتتاح با حضور خیل علاقه مندان و زوار محترم، جلسات قرائت و تفسیر ویژه خواهران در صبح ها و جلسات ترتیل خوانی و جزءخوانی، قرائت و تفسیر ویژه براداران از ساعت 22 الی 23 هر شب، اقامه نماز جماعت، بیان احکام شرعی، سخنرانی مذهبی، اطعام روزه داران، ویژه برنامه های تولد امام حسن(ع)، لیالی قدر، شهادت حضرت علی (ع) و اقامه نماز عید فطر از برنامه های شاخص این امامزاده در ایام ماه مبارک رمضان است.

کسب عنوان مقاله برگزیده توسط پژوهشگر قرآنی استان قزوین

مرضیه سیاهپوش پژوهشگر قرآنی استان قزوین در هفتمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی عنوان مقاله برگزیده را کسب کرد.

مرضیه سیاهپوش پژوهشگر استان قزوین توانست در این همایش که با محوریت سبک زندگی اسلامی از منظر قرآن کریم در سه بخش ارائه مقاله، پایان نامه و طرح پژوهشی به همت سازمان اوقاف و امورخیریه کشور برگزار شد با ارائه مقاله سبک زندگی اسلامی، ایرانی از دیدگاه پزشکی در بخش مقالات توانست عنوان مقاله برگزیده را کسب کند.

در این همایش از فعالیت های قرآنی فاطمه دولتی ازفعالین قرآنی استان قزوین و خانواده ایشان به دلیل تلاش در بسط و گسترش فرهنگ و معارف قرآنی با اهداء لوح تقدیر شد.

گفتگو: زینب کلهر

کد خبر 2095068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha