۲۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۹

گزارش خبری/

نیاز شدید مردم به راه‌اندازی بیمارستان جدید برازجان/ پذیرش بیمار از هفته آینده

نیاز شدید مردم به راه‌اندازی بیمارستان جدید برازجان/ پذیرش بیمار از هفته آینده

بوشهر - خبرگزاری مهر: شهرستان دشتستان به عنوان بزرگترین شهرستان استان بوشهر از نظر مراکز بهداشتی و درمانی با کمبودهایی مواجه است که راه‌اندازی بیمارستان جدید برازجان می‌تواند مقداری از این کمبودها را جبران کند.

به گزارش خبرنگار مهر، هر چند شهرستان دشتستان حدود یک سوم از جمعیت استان را در خود دارد ولی از نظر برخی از امکانات و زیرساخت‌ها با مشکلاتی مواجه است که در بخش بهداشت و درمان نیز شاهد وجود برخی از این مشکلات هستیم.

بیمارستان 160 تخت‌خوابی برازجان افزون بر رفع نیازمندی‌های درمانی شهرستان دشتستان زمینه ارائه خدمات مورد نیاز شهرستان‌های همجوار را نیز فراهم می‌کند.

بیمارستان شهید گنجی برازجان با زیربنای 16 هزار مترمربع در پنج طبق و با اعتباری بالغ بر 212 میلیارد ریال ساخته شده و دارای بخش‌های کلینیک زایمان، اطفال، ‌نوزادان،جراحی،آی.سی.ی، جراحی مغز و اعصاب،چشم پزشکی، سی.سی.یو، شش اتاق عمل، ‌کلینیک‌های تخصصی، پاراکلینیک، رادیوگرافی، ماموگرافی،‌رادیولوژی و اورژانس است.

ساخت بیمارستان 160 تخت خوابی شهید صادق گنجی از سال 86 در قالب هفت بلوک آغاز شده بود و هفتم خردادماه امسال با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزرای بهداشت، راه و شهرسازی، استاندار و مسئولان استان بوشهر افتتاح شد.

کمبود نیروی درمانی متخصص بومی در شهرستان دشتستان

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: بسیاری از شاخص های مدیریتی و کیفیتی درسه سال گذشته با رشد بی نظیری مواجه شده و تلاش ها وخدمات ارزنده ای صورت گرفته است.

مهندس غلامرضا کهن افزود: بیمارستان شهربرازجان جزو 60 مجموعه برتر از بین 900 بیمارستان کشور شده است؛ تعداد بیماران اعزامی برای جراحی به خارج از شهرستان 700 نفر بوده که در این دوره به 50 نفر رسیده است.

وی با اشاره به کمبود نیروی درمانی متخصص بومی در شهرستان دشتستان اظهار داشت: اکثر پرستارهای شهرستان را جذب کرده ایم و هم اکنون نیز در حال جذب 57 نفر نیروی مورد نیاز از طریق آزمون استخدامی هستیم.

رئیس شبکه بهداشت دشتستان تصریح کرد: بخش دیالیز برای بیمارستان شهیدگنجی درنظر گرفته نشده بود و فعلا امکان راه‌اندازی آن وجود ندارد ولی در آینده با جذب اعتبارات، شاهد تکمیل تجهیزات وبخش های این مرکز درمانی خواهیم بود.

کهن ابراز داشت: نشست‌های متعددی با مسئولین مربوطه به منظور برقراری امنیت بیمارستان جدیدالاحداث برگزار کرده ایم و تجهیزات آنها مهیاشده و به زودی شاهد استقرار نیروهای آن خواهیم بود.

این مسئول اظهارداشت: تصمیم اصلی در گذشته این بود که با راه‌اندازی بیمارستان شهید گنجی، بیمارستان هفده شهریور تعطیل شود ولی باتلاش‌های صورت گرفته مانع از تعطیلی این بیمارستان شدیم و همچنان به کار خود ادامه خواهد داد.

وی افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان را از اولویت‌های اساسی مسئولان دانست وافزود: دشتستان دارای بیشترین مرکز و خانه بهداشت در سطح استان بوشهر است و در تمام شهرها و روستاهای دشتستان شاهد ارائه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی هستیم.

مراجعه بیماران به دیگر استان‌ها/ لزوم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سال‌های اخیر خدمات خوبی در بخش بهداشت و درمان در استان بوشهر و شهرستان دشتستان صورت گرفته ولی باید این حوزه فعال‌تر شده وخدمات بیشتری براساس نیازهای مردم ارائه شود.

حجت الاسلام سیدمهدی موسوی نژاد با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: متاسفانه شاهد هستیم در اکثر مواقع بیماران برای ادامه درمان خود به استان‌های همجوار مراجعه می کنند و باتوجه به ظرفیت ها و قابلیت های منطقه باید تجهیزات و خدماتی ارائه شود تا شاهد این سفرها نباشیم.

وی اضافه کرد: امروزه علم پزشکی پیشرفت‌های بسیار خوبی درکشور ما دارد و شاهد ارتقای سطح کیفی و تجهیزات هستیم که قابل مقایسه باگذشته نیست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان دشتستان و شهر برازجان تاکید کرد: مراجعات زیادی از شهرستان‌ها و روستاهای مختلف استان به شهر برازجان به منظور دریافت خدمات پزشکی ودرمانی صورت می گیرد و لازم است سطح درمان و امکانات شهرستان افزایش یابد.

بیمارستان 17 شهریور برازجان نباید تعطیل شود

موسوی نژاد ابراز داشت: در سه سال اخیر نیز خدمات ارزنده ای توسط مدیریت شبکه بهداشت ودرمان دشتستان و کارکنان و مجموعه درمانی صورت گرفته که نادیده گرفتن آنها اجحاف است.

نماینده مردم دشتستان درمجلس شورای اسلامی با اشاره به احداث بیمارستان شهیدگنجی در برازجان گفت: بدلیل مراجعات زیاد ونیاز بیمارن بویژه از مناطق همجوار ضروری بود تا بیمارستان جدیدی افتتاح شود ولی در دوره های گذشته جانمایی و طراحی این بیمارستان به خوبی صورت نگرفت.

این مسئول تصریح کرد: راه اندازی بیمارستان 160 تخت خوابی شهیدگنجی نباید موجب تعطیلی بیمارستان 200 تخت خوابی هفده شهریور شود و فقط تغییر و جابجایی در ساختمان، مشکل مردم را برطرف نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی نژاد خواستار افزایش ظرفیت‌ها و امکانات بیمارستان‌های جدید و قدیم شهر، توجه به مراکز بهداشتی ودرمانی روستاها و به‌کارگیری پزشکان متخصص جدید شد.

بیمارستان شهیدگنجی طی هفته آینده پذیرش بیمار خواهد داشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بوشهر گفت: از نماینده دشتستان که همواره دغدغه رفع مشکلات مردم رادارند بدلیل توجه ویژه به بخش درمان و پیگیری های انجام داده تشکر می کنیم و صحبت های ایشان را برای خود بعنوان درس قرارداده و درزمینه خدمت به مردم تلاش می کنیم.

دکترغلامرضا حیدری افزود: شهرستان دشتستان از جایگاه ویژه ای درحوزه بهداشت ودرمان برخوردار است و باتوجه به جمعیت و شان ومنزلت مردم آن، باید مورد توجه جدی تر قرار بگیرد و اولین شبکه بهداشت کشور درسال 1364 در دشتستان تاسیس شده و در زمینه تکمیل مراکز درمانی از تکمیل ترین شهرستان های کشور است.

وی با بیان اینکه با تمام توان درحال بازسازی مراکز قدیمی و فرسوده و احداث مراکز جدید هستیم، افزود: فرسودگی بیمارستان هفده شهریور و کمبود امکانات و افزایش نیازهای مردم باعث شد تا بیمارستان شهیدگنجی درمصوبات سفرهای استانی دولت قرارگرفته واحداث شود.

حیدری ادامه داد: در استان بامشکلاتی از قبیل عدم تخصص برخی ازپزشکان، توصیه به بیماران جهت مراجعه به استان های همجوار وگرفتن زیر میزی مواجه هستیم و با آموزشی شدن بیمارستان شهیدگنجی موافقت شده و مورد تصویب  قرار گرفته است که در این‌صورت پزشکان متخصص و فوق تخصص بیشتری جذب خواهندشد.

بیمارستان 17 شهریور به کار خود ادامه می‌دهد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اظهار داشت: ضریب نیرو به تخت در استان بوشهر سه چهارم و میانگین آن درکشور یک ونیم می باشد که بسیار مطلوب است.

وی خاطرنشان ساخت: طبق جدل زمان بندی و تلاش های صورت گرفته، بیمارستان شهیدگنجی طی هفته آبنده پذیرش بیمارخواهد داشت درحالیکه بیمارستان 17 شهریور تعطیل نشده و به کار خود ادامه می دهد.

دکتر حیدری افزود: خرید دارو درگذشته بصورت غیرنقدی انجام می شد ولی هم اکنون باید به صورت نقدی انجام شود که ممکن است در این زمینه بامشکلاتی مواجه شویم.

وی از نماینده مردم دشتستان خواست تا مطالبات چندین میلیاردتومانی بیمارستان ها وپزشکان از بیمه ها بویژه بیمه تامین اجتماعی را پیگیری کند.

کد خبر 2095087

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha