۲۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۳۲

برای مردی که زیاد می‌داند؛

شفیع پاسخ سوالات خودش را هم نمی‌گیرد/ مجری که بیشتر از مهمان حرف می‌زند

شفیع پاسخ سوالات خودش را هم نمی‌گیرد/ مجری که بیشتر از مهمان حرف می‌زند

مجری برنامه ورزش و مردم یک ویژگی بارزدارد. البته که یک مجری دوست داشتنی است اما زمانی که میهمان دعوت کند، به جای اینکه اجازه بدهد او صحبت کند بیشتر خودش صحبت می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دایی امروز میهمان برنامه ورزش مردم بود. دایی در این برنامه قرار بود در خصوص پرسپولیس صحبت کند و اینکه در فصل نقل وانتقالات چه اتفاقاتی برای این تیم روی داده و موضوعاتی با محوریت باشگاه. اما آنچه در پایان روی داد دهها و شاید بی‌اغراق صدها پاسخ ناتمامی بود که شفیع از وی پرسیده بود. بهرام شفیع در ابتدای برنامه توپ را به میدان محمدجعفر کامبوزیا انداخت و رئیس فدراسیون شطرنج را بی آنکه حقی برای وی قائل باشد تا از خودش دفاع کند به گوشه رینگ انداخت. جالب اینکه کامبوزیا هم صنف خود شفیع است. شفیع ریاست فدراسیون هاکی را بر عهده دارد و به نوعی همکار خود را در تیررس انتقادات تند سرمربی پرسپولیس قرار داد.

 بهرام شفیع زمانی که علی دایی به انتقاد از کامبوزیا می پردازد و می گوید چنانچه رئیس فدراسیون شطرنج تمرکزش روی کار خودش بود چنین نتایجی در اینچئون نمی گرفت می‌گوید کدام نتایج. به واقع مجری محترم برنامه شبکه مردم که سه دهه می‌شود در این مسند تکیه دارد خبر از کسب نتایج ضعیف شطرنج در کره جنوبی ندارد. نمونه هایی از این دست در برنامه های شفیع بسیار بوده که در این حوصله نمی گنجد.

 در یک مصاحبه تلویزیونی زمانی که مصاحبه‌شونده قصد دارد کسی یا مجموعه‌ای را به چالش بکشد باید با سکوت اختیار کردن از این فرصت نهایت استفاده را برد اما مجری محترم برنامه مدام به میان صحبت‌های میهمان می‌پرد و حتی حاضر نیست پاسخ سوالی که خودش پرسیده را بگیرد.

اینکه آقای فتح الله زاده گفته پرسپولیسی‌ها میلیاردی پول می گیرند سوال خوبی است که شفیع با هوشمندی از دایی می پرسد اما خود وی مانع از این می شود که دایی به طور تمام و کمال پاسخ این سوال را بدهد.

استفاده از عباراتی که به زبان فارسی و فرهنگ ایران زمین خدشه وارد می کند در ادبیات این مجری بسیاری دیده می شود. امروز ایشان واژه "رایانه ایست" به جای متخصص رایانه را وارد ادبیات کردند که حتی شوخی آن هم صحیح نیست چون این زبان ارزشمند به اندازه کافی از بی‌تدبیری نهادهای مسئول لطمه می‎خورد.  

شفیع همه چیز و همه چیز را با زبان طنز که نوعی کنایه و استهزا هم در آن به چشم می‎خورد در این برنامه مطرح می‎کند.  بحث پورشه و میلگرد را به میان می کشد و اینکه بازیکنان نباید میلیاردی پول بگیرند چون پایین‌تر از استاندارد لازم هستند که خود این مقوله جای یک برنامه مجزا دارد که البته فرصت آن دست کم با حضور دایی از دست رفت.

در جایی جدولی را به تصویر می‌کشد که به عملکرد پرسپولیس در زمان حضور علی کریمی و مقایسه آن به عملکرد پرسپولیس در زمان حضور دایی اشاره دارد. این قیاس به قدری مع‌الفارق و جهت‌دار است که جنبه طنز به خود می‎‌گیرد. کریمی در این تیم بازیکن بوده و اگر قرار باشد قیاسی هم صورت بگیرد که آن هم منطقی نیست باید قیاس بازیکن با بازیکن باشد و مربی با مربی.

مخلص کلام اینکه بهرام شفیع می‌تواند برنامه را به نحوی بهتر و حرفه‌ای‌تر دنبال کند تا آنجا که دست کم بیننده مجبور نباشد با کلی سوال بی پاسخ این برنامه را به پایان ببرد.

کد خبر 2095195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha