۲۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۰۰

حجت الاسلام كوثري:

مردم مصر دست آمريكا و اسراييل را از كشور خود قطع كنند

مردم مصر دست آمريكا و اسراييل را از كشور خود قطع كنند

شيروان - خبرگزاري مهر: امام جمعه شيروان با اشاره به تحولات اخير در كشور مصر گفت: مردم مصر بايد با حفظ وحدت و هوشياري كامل دست رژيم صهيونيستي و آمريكا را از كشور خود قطع كند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسين كوثري در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته مركز شهرستان شيروان كه در محل مصلي شهر شيروان برگزار شد، به ره آورد ماه مبارك رمضان و بركات آن پرداخت و افزود: ماه رمضان اردوگاه تمرين تهذيب و تزكيه و راهي مناسب براي تسلط بر هواي نفس و تحقق بخشيدن به هدف و فلسفه حياتي انسان يعني كمال و سعادت و رسيدن به هدف خلقت يعني بندگي خداوند است.

وي با اشاره به آيات و روايات موجود، روزه گرفتن را عامل پايداري، صبر و آرامش و تقويت كننده اراده و روحيه انضباط، شكرگزاري، آخرت گرايي و تقويت روحيه اخلاص ذكر كرد و اظهار داشت: روزه گرفتن عامل كنترل شهوات و افزايش توانايي فكري و بصيرت و تواضع است.

حجت الاسلام كوثري همچينن با يادآوري آثار اجتماعي روزه گرفتن، اضافه كرد: شكوفايي عاطفه ها، كم شدن شكاف طبقاتي و ايجاد امنيت و انسجام اجتماعي و عدالت اجتماعي از ديگر آثار روزه گرفتن محسوب مي شوند.

خطيب نماز جمعه شيروان در ادامه به بيستم تير ماه؛ سالروز قيام مسجد گوهرشاد عليه كشف حجاب در سال 1314 و روز عفاف و حجاب پرداخت و گفت: زنان جامعه ما با بهره گيري از ماه مبارك رمضان بايد در حفظ اين ميراث ارزشمند الهي، مذهبي و ملي كوشا باشند و اجازه ندهند فرهنگ غرب، عفت و حجاب آنان را مورد هجمه قرار دهد.

وي همچنين با اشاره به 26 تير ماه و سالروز آغاز فعاليت شوراي نگهبان در نظان اسلامي، اظهار داشت: شوراي نگهبان تصفيه خانه نظام است و امروز مردم ايران اسلامي با وجود شوراي نگهبان با آرامش و اطمينان از چشمه سار نظام اسلامي بهره مند مي شوند.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان شيروان دشمني با شوراي نگهبان را از آن جهت دانست كه اين شورا اجازه نمي دهد در قوانين وضع شده اسلامي، آلودگي ايجاد شود و افراد ناباب وارد عرصه اداره كارهاي كليدي كشور بشوند.

وي با تقدير از زحمات ناظرين شوراي نگهبان در انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري، تصريح كرد: عملكرد مناسب اين شورا در انتخابات اخير، يكي از جلوه هاي روشن فعاليت مناسب اين نهاد بود.

امام جمعه شيروان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تحولات اخير در كشور مصر، عنوان كرد: سرنوشت مصر را بايد خود مردم رقم بزنند و دخالت آمريكا و رژيم صهيونيستي بر وخامت اوضاع در اين كشور مي افزايد چرا كه اين كشورها انقلاب مردم مصر را با رنگ مردمي ولي حقيقت رژيم حسني مبارك و گذشته بر مردم تحميل مي كنند.

حجت الاسلام كوثري اضافه كرد: بايد مردم مصر با حفظ وحدت و هوشياري كامل دست آمريكا و رژيم صهيونيستي را از مصر قطع كنند و با درايت و تدبير خود بر اوضاع داخلي مسلط شوند.

کد خبر 2095197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha