۲۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۱۳

به زودی؛

اکران "تخریب" بر پرده سینما پیروزی کرمانشاه/ خاطراتی که ترک برداشته اند

اکران "تخریب" بر پرده سینما پیروزی کرمانشاه/ خاطراتی که ترک برداشته اند

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه با بیان اینکه سینما پیروزی در شرایط بدی به سر می برد، گفت: در صورت بروز هرگونه حادثه ای مسئولین باید به وجدان خود پاسخ دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، استان کرمانشاه یکی از استان هایی است که در گذشته بیشترین تعداد سینما را به خود اختصاص داده است و هم اکنون با وجود پیشرفته ترین تکنولوژی ها، کرمانشاه تنها دو سینمای فعال و مجهز به امکانات روز دنیا دارد.

یکی از این سینماها که اکنون در وضعیت بسیاری بدی قرار دارد سینما پیروزی کرمانشاه است.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه در سال 89 خبر از بازسازی دو سینمای فرسوده پیروزی و آزادی و تجهیز آنها به امکانات روز دنیا را داد و هم اکنون و پس از گذشت سه سال تنها سینما آزادی به بهره برداری رسیده است و سینما پیروزی در حالتی تخریب شده و با چهره نامناسب به سر می برد.

سینما پیروزی یکی از قدیمی ترین سینماهای استان بوده که با وجود 50 سال قدمت در شرایط اسفباری به سر می برد و در انتظار اکران تخریب است و گویی در ایم رزها تمام خاطرات کرمانشاهیان ترک خورده است.

عباس سروری در خصوص وضعیت کنونی پیروزی به خبرنگار مهر گفت: سینماها به عنوان یکی از شاخصه های فرهنگی هر جامعه مطرح هستند به نحوی که گاهی تاثیرات یک فیلم بر جامعه بیش از هر گونه آموزشی است.

وی افزود: بنده به عنوان رئیس حوزه هنری از 8 سال گذشته تاکنون به دنبال مرمت و بازسازی سینماهای کرمانشاه بوده ام اما طی این 8 سال تنها موفق به بازسازی سینما آزادی و تجهیز آن به امکانات روز دنیا شدیم که هم اکنون آبرویی نیز برای استان شده است.

سروری در خصوص عدم تاخیر در بازسازی سینما پیروزی گفت: متاسفانه این سینما به دلیل عدم تخصیص اعتبار از منابع استانی بلاتکلیف مانده و موفق به بازسازی آن نشده ایم.

وی تصریح کرد: در بازسازی فضای خود سینما باید از طریق منابع استانی تامین اعتبار صورت گرفته و موسسه سینما شهر نیز تجهیز سینما به امکانات روز دنیا را تقبل کرده است که تاکنون هیچ اتفاقی صورت نگرفته و سینما در شرایط بدی به سر می برد.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: هم اکنون سینما در وضعیت بدی قرار داشته و ترک خوردگی عمیقی نیز در آن مشاهد می شود و هر لحظه و با کوچکترین لرزش 2 تا 3 ریشتری امکان ریزش آن و آسیب رسیدن به عابران وجود دارد.

سروری از مکاتبه هایی در این زمینه با استانداری و مسئولین مربوطه خبر داد و گفت: البته مشکلات اقتصادی تاحدی در این عدم تخصیص دخیل بوده اما مسئولین باید بدانند که اگر زودتر اقدام نکنند شاید اتفاقات ناخوشایند دیگری نیز رخ دهد و جان مردم در معرض خطر قرار گیرد.

وی میزان اعتبارات مورد نیاز برای بازسازی این سینما را 6 تا 7 میلیارد تومان اعلام کرد و خواستار تسریع مسئولین در این زمینه شد.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: هم اکنون شرایط برای بازسازی سینما مهیا بوده و فضای داخلی تخریب شده است که اگر در اولین فرصت مورد بازسازی قرار نگیرد علاوه بر وضعیت اسفبار و چهره نامناسبی که به شهر داده ممکن است صدمات دیگری را هم به بار آورد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولین به فکر باشند چرا که اگر مشکلی ناشی از ریزش و تخریب سینما به وجود آید علاوه بر برخورد قانونی باید در مقابل وجدان خود و خداوند نیز جوابگو باشند.

هم اکنون تنها دو سینمای فرهنگ و آزادی در کرمانشاه فعال بوده که پیروزی به وسیله حوزه هنری و سینما فرهنگ با اعتبارات تخصیص یافته توسط وزارت ارشاد مرمت و تجهیز شده اند.

کد خبر 2095669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha